2012. november 19.

Chilis babos pite



Ma van a nemzetközi férfi nap ( 1999 óta ünnepli a világ - már, aki tud róla), ennek örömére gondoltam, meglepem a férjemet (és Titeket is) egy olyan étellel, amit én ugyan ritkán eszem, de ő imádja!
Az ötletet az a nagy adag marhapörkölt adta, ami hétvégéről maradt, de van olyan, hogy egymás után kétszer már nem esik olyan jól az étel, bármilyen jó is legyen. Így próbáltam kitalálni, mi is legyen a pröivel.
A chili kint állt a pultomon, mivel éppen chilizselé készítésére készültem. A kamrában pedig éppen kiborult  egy zacskó bab, mintha csak a sors adta volna az ötletet. A hűtőben volt még 5 szép barna csiperke, a szombat reggeli rotolo-ból maradt, és egy holnap lejáró leveles tészta is rámkacsintott.
Kezdett körvonalazódni a dolog, egy jó kis férfias vacsora lesz itten!

Hozzávalók:
kb 2 adagnyi marhapörkölt
250 gramm tarkabab
5 evőkanál tejföl
fél chilipaprika
5 barna csiperke (el is lehet hagyni, de nagyon finom volt benne)
kb 15 dkg cheddar sajt

A babot még délben, amikor megszületett az ötlet, beáztattam annyi vízben, ami kb 1 ujjnyira ellepte és hagytam jó 4 órát állni.
Aztán leöntöttem róla az áztatóvizet és feltettem sós vízben főzni, mellédobtam 1 babérlevelet is.
Nagyon nem akartam fűszerezni, mivel a pörkölt már kész volt, nagyon finom fűszerezéssel.
Amikor a bab puha lett, csak hozzáöntöttem a hűtőben pihenő pörit, belevagdostam a chilit és a gombát, és kb negyed óra alatt összeforraltam. Majd belekevertem a tejfölt is és már kész is volt a szósz.
A leveles tésztát (én előre kinyújtottat szoktam venni), beleraktam a piteformába, alaposan kibéleltem vele, a felesleges tésztadarabkákat leszedtem a széléről és a pitéstál közepén elrendeztem. (hogy ne menjen kárba az a kevéske levágott tészta sem.
Aztán beleöntöttem a chilis-babos húst, szépen elegyengettem és a tetejét megszórtam a reszelt cheddarral. 220 fokos sütőben 25-30 percig sütöttem, amíg a tetején a sajt és a szélén a tészta szépen meg nem pirult!

A párom szerint fantasztikus lett, ismételni kell még párszor, és a babbal való minden ellenszenvem ellenére be kell vallanom, én is megettem egy szép szeletet és nagyon ízlett!

Jó étvágyat hozzá és drága Férfiak! Isten éltessen még jó sokáig Titeket!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...