2012. szeptember 26.

Fügés piskóta habcsókkal és fügeszósszal

Le sem tudnám tagadni, hogy egyrészt nagy fügerajongó vagyok, másrészt, hogy itt a fügeszezon.
Régebben ilyenkor mindig Horvátországban töltöttük az ősz ezen részét, így rengeteg fügét tudtunk szedni, aztán persze jól megenni. Annyira mézédesek voltak, hogy szó szerint ragadt tőle a szánk, de nagyon! A húsa lédús volt, a héja papírvékony, szóval igazi, érett déligyümölcs.
Ezzel szemben itthon sajnos ritkán botlik az ember olyan igazi fügébe, még akkor sem, ha saját fügefával rendelkezünk. A piaci ismét egy rosszabb kategória, hiszen leszedik hamarabb, mert az éppen megérett füge már nagyon gyorsan megromlik, talán el sem tudná szegény árus adni. Na, és a bolti a legrosszabb: napokig utazik, aztán raktározzák, osztják és mire a vásárlóhoz kerül, talán már egy hete is leszedték. A héja vastag, a leve nem annyira dús és a ragacsosan édestől meg már olyan messze van, mint a származási országától.
De egy igaz fügerajongó be kell, hogy érje ezzel a kevéske élvezettel is, így én sem voltam rest a minap kilószámra venni az akciós fügét.
És hogy ne csak a lekvár , meg a kecskesajtos verzió legyen, gondoltam elkészítem a kedvenc gyümölcsös piskótámat fügével is.
Ezt a receptet egy trevölcsenölös műsorban láttam, hölgyike gyorsan eldarálta a helyi specialitás receptjét, én meg gyorsan leírtam és másnap el is készítettem valami idénygyümölccsel. Finom volt, egyszerű és gyors, így azóta minden évben megcsinálom párszor, amikor gyümölcstúltengés van a konyhámban és valami édes sütire vágyunk!

Hozzávalók:
250 ml tejszín
2 tojássárgája
1 bögre (nekem 2 dl-es) liszt
1 bögre cukor
1 teáskanál sütőpor
csipet só
idénygyümölcs - jelenleg füge- dögivel
2 tojásfehérje
porcukor





Elsőként a fügéket megmostam, levágtam a szárukat és négyrét vágtam a szépséges piroshúsú finomságokat. Majd egy tűzálló tál aljára raktam a negyedeket, szorosan egymás mellé, és mivel ez a fajta füge nem a legédesebb, meglocsoltam pár kanál mézzel, majd betoltam 200 fokos sütőbe kb negyed órára. Ezalatt a füge kicsit megereszkedett és kiengedte levét, amit leöntöttem róla és összegyűjtöttem egy kis tálkába.
Aztán a tejszínt a cukorral, a liszttel, a tojássárgával és a sütőporral csomómentesre kevertem és a fügékre öntöttem, majd ment vissza az immáron 180 fokosra visszavett sütőbe kb fél órára. (azért nézegettem ám, nehogy megégjen.)
Amikor már alakult, gyorsan felvertem a tojásfehérjét porcukorral és a majdnem kész fügés piskótára halmoztam,kanállal kis csúcsokat paskolva a habba, majd 10 percre visszatoltam a sütőbe. Ezalatt szép barnára és ropogósra sült, amolyan mini pavlova tortaként a piskótám tetején.
Az előzőleg összegyűjtött fügelét összekevertem kevés mézzel (ízlés szerint, de ha valaki nem szereti édesen, a mézet elhagyhatja, hiszen magán a sütőbe tolt fügén is volt méz).
Tálaláskor a kiszedett szelet habos tetejére csorgattam a fügeszószt.

Jó étvágyat hozzá!


TIPP: ha finom, édes fügénk van, akkor a gyümölcs elősütését, mézzel való leöntését és karamellizálását nyugodtan kihagyhatjuk, egyből a nyers gyümölcsre öntsük a tésztát és mehet a sütőbe.

2 megjegyzés:

  1. Húj, ez nagyon jól néz ki. Még fügével nem is ettem sütit, biztos finom lett:-)

    VálaszTörlés
  2. Isteni, nálunk 1 nap alatt elfogyott mind a 10 szelet!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...