2012. szeptember 20.

Kecskesajtos sült füge tésztakosárkában

Minap a Sparban járva egyszer csak megakadt a szemem pár csodálatos, nagy lila fügén. Bár nem volt a legolcsóbb kategória, mégis muszáj volt belőle 4 darabot vennem. És már tudtam, végre kipróbálhatom a kecskesajtos párosítással. Ráadásul párom születésnapi vacsorájára kiváló előétel lesz! Úgyhogy ezután elszaladtam a tejesemhez, vettem 2 liter kecsketejet és már szaladtam is haza sajtot gyártani.

Hozzávalók:
10 dkg lágy kecskesajt
4 szép nagy lila füge
1 kiskanál barna cukor
1 csomag levelestészta
1 evőkanál méz

A kecskesajt hamar elkészült.
Ezután a fügét megmostam, majd a tetejénél egy éles késsel 2 bevágást ejtettem rajta, kereszben egymáson, így a sütőben, sülés közben lágyan szétnyílhat. A bevágásba pár szem barna cukrot szórtam, hogy megkaramellizálódhasson, majd egy mélyebb tálon betoltam a sütőbe és kb 20 percig hagytam sülni.
Közben néha benéztem és a keletkezett füge levét leöntöttem egy kis pohárkába.
Amikor a füge már kellően megkaramellizálódott, kivettem a sütőből és hagytam kihűlni.
Aztán szuflétálkák segítségével 4 tésztakosárkát gyártottam úgy, hogy a kinyújtott leveles tésztából 4 négyzetet vágtam, majd a szuflétálakba nyomkodtam és aranybarnára sütöttem. Amikor kihűlt, egyszerűen csak kifordítottam a tálkákból, így a tészta megtartotta "kosárka" alakját.
Ezután már csak össze kellett raknom a finomságot:
A tésztatálka aljába másfél teáskanál kecskesajtot szedtem, annak közepébe kisebb mélyedést készítettem, majd ráültettem a fügét, aminek közepébe kevéske kecskesajt került.
Tálaláskor az egészet meglocsoltam a sütés közben kinyert füge levének és 1 evőkanál méznek a keverékével.
Mennyei élvezet!

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...