2012. szeptember 3.

Cukkinis-tejszínes lasagne

Gondolom az elmúlt pár hónapban már nyilvánvalóvá vált, hogy nagy olaszkaja és tésztarajongó vagyok. Nem is értem, eddiog miért nem tettem fel lasagne -receptet, hiszen nagyon gyakran készítek: zöldségeset, spenótos-tejszíneset, bolognait, carbonarat, ricottásat, padlizsánosat, nagyjából bármilyet, csak lasagne legyen!
Egyik nagy kedvenc, a cukkinis-kukoricás, ami carbonara sítlusban, tejszínesen készül és még darált húst is teszek hozzá.

Hozzávalók:
30 dkg darált hús
10 deka baconszalonna
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 cukkini
1 kis doboz  kukoricakonzerv
5 dl tejszín
3 dl tej
2 evokanál étkezési keményítő
só, bors
12 lasagne tésztalap
25 dkg trappista sajt

A vöröshagymát megpucoltam, összevágtam és kevés olajon megfuttattam, majd hozzáadtam a kockára vágott baconszalonnát és a darált húst és alaposan megpirítottam.
Amíg a hús pirult, megmostam és vékony karikákra vágtam a cukkinit, mjd a piruló húshoz adtam a kukoricával együtt. (nem kell megijedni, a cukkini a tejszínt majd sárgásra fogja színezni) Kb 10 percig főztem, majd sóztam, borsoztam és felöntöttem a tejszínnel.
Amíg kicsit összeforrt, a hideg tejben elkevertem az étkezési keményítőt, majd ezt is a szószhoz öntöttem és vártam, hogy felforrjon és kicsit besűrítse a husis alapot.
Közben a sajtot lereszeltem.
Aztán egy téglalap alakú jénai tál aljára öntöttem egy keveset a szószból, majd erre tettem 3 lap lasagne tésztát, majd újra szószt, amit kicsit megszórtam sajttal, erre jött újabb 3 lap lasagne tészta és így tovább, amíg az össze tésztalap el nem fogyott. A tetejét szósszal borítottam és a maradék reszelt sajtot rászórtam.
180 fokos sütőben klb 30-40 perc alatt elkészült. Figyeljünk a tetején lévő sajtra, nehogy megégjen!

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...