2012. szeptember 5.

Diós-csokis brownie

Mint már írtam, nálam bármilyen édesség szóba jöhet, amiben akár egy csöppnyi csoki is van! Nos, a brownie-t - azt hiszem - pontosan nekem találták fel! Édes és csokis és nem túl száraz (mert a száraz sütiket nem szeretem).
És természetesen bármilyen plusz finomsággal lehet ízesíteni.
Nemrégiben készítettem finom ragacsos pillecukrosat, most pedig a hűtőben talált maradék diódarabkákat áldoztam fel a jó ügy érdekében.
Így született meg a csokis-diós brownie.
A recept ismerős lesz, hiszen majdnem ugyanaz, mint a pillecukros brownie-é. No, de az a dió, az igazán feldobja és különlegessé teszi!

Hozzávalók:
Hozzávalók:

200 gramm étcsokoládé
200 gramm vaj
3 tojás
250 gramm cukor (én most xilittel készítettem)
1 teáskanál vaníliakovonat
110 gramm finomliszt
1 csipet só
1 marék apróra tördelt dió

A csokoládét vízgőz fölött összeolvasztottam a vajjal, majd félretettem hűlni.
Eközben egy másik tálban a tojások sárgáját habosra kevertem (fehéredésig) a cukorral és a vaníliával. Amikor a csoki kihűlt (mert ugye nem akarunk csokis rántottát), hozzákevertem a tojásos masszát és alaposan összekevertem. És ezután belekevertem óvatosan a lisztet is, majd beledobáltam a diódarabokat, amit szintén alaposan elkavartam.
Sütőpapírral kibélelt tűzálló tálba öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem.

Nem kell megijedni, kívül ugyan kérget kap, de belül ilyenkor még kicsit folyós. De kihűlés után az egész megszilárdul, a belseje ugyan puha marad, de semmiképpen nem folyós.

Én porcukorral meghintve tálaltam, de vanília fagyival is mennyei édesség!

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...