2012. szeptember 28.

Zöldséges-húsos cannelloni

Az olasz ételek a kedvenceim közé tartoznak, főleg a tésztaételek. És mióta a cannellonira ráleltem jópár éve, azóta ez az egyik legfőbb kedvenc (a spagetti, a tagliatelle és a lasagne után. Ja, de ott a risoni, meg a pappardelle, najóóóóó, minden olasz tésztaételt imádok!)
És most valami nagyon finom, zöldséges-húsos finomságra vágytam, így vegyítettem a kedvenc bolognaimat a kedvenc zöldséges spagetti szószommal és íme az eredmény.


Hozzávalók:
A töltelékhez:
1 fej karfiol
1 közepes cukkini
1 fej vöröshagyma
4 szál újhagyma
3 gerezd fokhagyma
25 dkg darált hús
500 gramm paradicsomszósz (én most bolti Dolmio szószt használtam)
10 dkg reszelt mozzarella

A besameles szószhoz:
50 gramm vaj
50 gramm liszt
3 dl tej
1 tojássárgája
1 dl tejföl
5 dkg reszelt trappista sajt

cannelloni tészta

a tetejére 15 dkg reszelt trappista sajt

A karfiolt rózsáira szedtem és sós vízben megfőztem. Közben a hagymákat és a cukkinit apró kockákra vágtam és egy forró serpenyőben, kevés olajon megpirítottam, majd hozzáadtam a villával pépesre nyomkodott karfiolt. Egy külön serpenyőben a darált húst is alaposan megpirítottam és összeöntöttem a zöldséges keverékkel. Kicsit összerottyantottam és felöntöttem a Dolmio szósszal. Kb negyed órán át rotyogott a paradicsomos finomság, majd lezártam alatta a gáz és a mozzarella sajtot is beleszórtam. Jól elkavartam és az egészet hagytam kicsit hűlni. (amikor először töltöttem cannellonit, bizony forró töltelékkel kezdtem neki, jól meg is égettem magam!)
A cannellonikat kiskanállal és az ujjaim segítségével megtöltöttem, egy jénai tál aljára szedtem pár kanállal a paradicsomos töltelékből, erre fektettem egymás mellé a már megtöltött tésztahengereket és amikor a tál tele letta szép kis töltött cannellonikkal, az egészet leöntöttem a besameles szósszal.

A besamelhez először a vajat megolvasztottam és a liszttel amolyan rántást készítettem, majd, amikor a liszt már aranybarnás színt kapott, a forró tejjel felöntöttem és folyamatos keverés közben besűrítettem. Sóval, borssal ízesítettem, langyosra hűtöttem, hozzákevertem a tojássárgát, a tejfölt, a sajtot és a tésztára öntöttem.

Az egészet reszelt trappista sajttal borítottam és kb 40 percig sütöttem 200 fokos sütőben.

Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...