2013. augusztus 28.

Csokoládés piskótatallér

Hmmm, szinte pironkodom, hogy illik -e ilyen egyszerű receptet hozni, de úgy döntöttem: igen. Méghozzá azért, mert vannak napok, amikor az ember lánya rohan, közben beesnek vendégek és azt sem tudjuk, hova kapjunk. Jó, a főétel megvan, de mégiscsak illene valami desszert. És ekkor jönnek az expressz finomságok. Mint amilyen ez a csokis tallér is. Tény, hogy nem házi készítésű piskótatallér, de a liszten, tojáson és cukron kívül nincs hosszú felsorolás az összetevőknél, csak ez a három. Szinte el sem hiszem, hogy manapság létezik étel csomósodásgátlók, emulgeálók, hidrogénezett növényi zsírok, mesterséges színezékek és ízfokozók nélkül. De ez a tallér ilyen.
A csokoládékrém pedig a bonbonjaimnál is használt, jó öreg csokoládé ganache.
20 perc az egész, én elégedett vagyok, a vendégek boldogok :-)

Hozzávalók 30 csokis tallérhoz:
1 zacskó piskótatallér  (én a Lidlben kaphatót vettem, abban csak a szükséges hozzávalók vannak)
100 gramm jó minőségű étcsokoládé
1 dl tejszín
1 evőkanál méz

Az étcsokoládét megolvasztottam egy tálkában vízgőz felett (vigyáztam, hogy a csokoládé ne forrósodjon fel), majd hozzákevertem egy kézi habverővel a tejszínt és a mézet.
A krémet habzsákba töltöttem és betettem a hűtőbe, de csak annyi időre, amíg a tallérokat egy tálcára nem raktam.
Egy nagy tálcára kitettem egymás mellé 30 darab piskóta tallért, majd a habzsákot elővéve, mindegyikre nyomtam fél diónyi krémet, majd mindegyik tetejére egy újabb piskótatallért nyomtam.
Fogyasztásig letakartam, a vendégek 5 perc alatt eltüntették az egészet, mindössze 3 darabot tudtam megmenteni a fotózásra.

8 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...