2013. augusztus 30.

Zöldséges-csirkés tortilla tekercs

Ha nagyon divatos szóval akarnék élni, akkor azt mondanám, wrap. Viszont nekem jobban tetszik a tortilla-tekercs megnevezés.
Nagy népszerűségnek örvend nálunk ez a tésztalap, gyakran készítem reggelire, gombával, sonkával, főtt tojással, sajttal töltve (http://markakonyha.blogspot.hu/2013/03/quesadilla.html).
Most megtöltöttem zöldségekkel, tejfölös padlizsános szósszal, pirított csirkecombbal és feltekertem.

Íme a recept, ami hihetetlenül egyszerű és nagyon jól variálható. Tudjátok, itt is csak a fantázia szab határt az ételeknek, úgyhogy senki ne tartsa vissza magát. Csináljátok meg kedvenc tortilla tekercseteket és küldjetek róla fotót, na meg töltelék-leírást. Kíváncsi vagyok milyen finomságok sülnek ki a Ti konyháitokban! :-)

Hozzávalók 4 személyre:
6 tortilla lap
700 gramm filézett, bőr nélküli csirkecomb
2 paradicsom

bors
kakukkfű
1 fej jégsaláta apróra vágva

a szószhoz:
1 nagy padlizsán
olívaolaj

bors
400 gramm tejföl
fél citrom leve
3 gerezd fokhagyma

A csirkecombokat apró kockára vágtam, sóztam, borsoztam, kakukkfűvel szórtam, majd pár órára betettem a hűtőbe. (lehet hagyni akár egy éjszakát is) Elővéve a hűtőből,  kevés olajon alaposan átpirítottam, végül a két paradicsomot apróra kockázva hozzáadtam, kicsit átforgattam, átpirítottam a paradicsommal együtt, majd lezártam alatta a gázt.

A szószhoz a héjastól kockára vágott padlizsánt megsóztam, olajon megpirítottam, illetve addig pároltam, amíg meg nem puhult, majd egy szedőkanállal kiszedtem egy tálba, vigyázva, hogy a lehető legtöbb olajat tudjam lecsepegtetni róla.
Egy másik tálkában a tejfölt összekevertem a zúzott fokhagymával, kevés sóval( a padlizsán is sós már!), borssal és fél citrom levével (ezzel azért óvatosan, először csak keveset tegyetek bele és közben kóstolgassátok). Majd a tejfölös öntetet rátettem a sült padlizsánra és alaposan összekevertem.

Már csak az összerakás volt hátra. Egy palacsintasütőt feltettem takaréklángra és rátettem egy tortilla lapot. A hőtől megpuhul és jobban fel lehet tekerni. Vigyázzunk, hogy csak éppen átmelegedjen, mert ha elkezd sülni, akkor pont az ellenkező hatást érjük el,azaz ropogós lesz és hajtogatás közben eltörik.
Szóval az éppen csak átmelegített tortilla lapot egy tálcára tettem, megszórtam sajttal (ami a meleg lapra azonnal rá is olvadt), majd rátettem kevés jégsalátát. Erre halmoztam a csirkéből, végül a tejfölös padlizsánszósz következett. Az egészet óvatosan feltekertem, mint egy palacsintát, kicsit megnyomogattam, hogy ne nyíljon szét. Majd pár perc pihentetés után félbevágva tálaltam. Így jártam el az összes lappal, összesen 12 félbevágott tortilla tekercset kaptam, ami 4 embernek tökéletesen elég volt vacsorára.
Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...