2013. augusztus 5.

Fahéjas amarénás minicsiga

A gyerekek rágták a fülemet, hogy kérnek valami édességet. Én meg szétnéztem a hűtőben és egy éppen még jó, de másnap már lejáró leveles tésztába botlottam. Jó, gondoltam, lesz kakaós csiga. De akkor Misike azt mondta: Te miért nem csinálsz soha fahéjas csigát? Tényleg, miért is nem? - tettem fel magamnak a kérdést. Hiszen annyira, de annyira finom!
És hogy ne legyen olyan unalmas, feldobtam pár szem házi amarénával (mert ez az új szerelem).
Hohóóó, úgy kellett eldugnom 2 kis minicsigát Apának, aki annyira meg volt tőle bolondulva, hogy még aznap el kellett caplatnom a boltba újabb leveles tésztáért és készíteni még egy adagot :-)

Hozzávalók:
leveles tészta (én az előre kinyújtottat veszem)
3 evőkanál nádcukor (de a sima kristálycukor is jó)
1 teáskanál őrölt fahéj
amaréna meggy

A cukrot összekevertem a fahéjjal és a kitekert leveles tésztára szórtam, vigyázva arra, hogy egyenletesen oszoljon el a tésztán, mindenhova jusson belőle. Majd egy sodrófával még kicsit bele is nyomkodtam a tésztába, hogy feltekeréskor ne hulljon mindenfelé a cukor. Majd a fahéjas leveles tésztát 12 csíkra vágtam (széltében),  és mindegyik csíkra 5 félbe vágott amaréna meggyet tettem.
Majd a kis csiguszokat szépen sorban feltekertem, felállítva egy alufóliával fedett tálcára tettem és betoltam a forró sütőbe. Kb negyed óra alatt kész lett, de érdemes nézegetni, nehogy odaégjen.
Próbáltuk megvárni, míg kihűl, de vigyázat,  ha egyszer belekóstolsz, nem fogod tudni abbahagyni!



1 megjegyzés:

  1. Küldhetnél pár darabot, hogy leteszteljem, tényleg abbahagyhatatlan-e...;-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...