2013. augusztus 7.

Gombás guba

Ismét részt vettem a Blogkóstoló játékon, ahol a játék házigazdája, Kisildi a Rózsaszín limonádé blogot sorsolta ki nekem. A játék lényege, hogy a megadott blogról ki kell választani egy nekem tetsző receptet és elkészíteni azt, majd adott határidőn belül közzétenni a blogomon. Szeretem ezt a játékot, mert sok izgalmas, új blogot lehet így megismerni és új receptötleteket is lehet találni bőven.
Limon blogján rengeteg finomságot láttam, több recept között is hezitáltam (amiket később biztosan el fogok készíteni), végül egy számomra új, mégis nagyon egyszerű ételt választottam.
Ez egy sós guba, ami hasonlóan készül, mint az édes gubák (pl mákos guba), csak csupa sós alapanyagot adunk hozzá. A végeredmény pedig egy isteni ebéd, de akár reggelinek is el tudnám képzelni.
Limon sajttal és sonkával készítette ezt a sós gubát, én baconnal, gombával és sajttal. De természetesen azt teszünk bele, amit csak kedvünk tartja, itt is csak a képzelet szab határt, úgyhogy kedves háziasszonyok, ismét elő a fantáziával és tessék sós gubát készíteni.

Hozzávalók:
5 db szikkadt kifli (de ne legyen csontszáraz, 2-3 napos kifli tökéletes)
5 dl tej
1 tojás
1 fej vöröshagyma
200 gramm gomba
100 gramm kockázott baconszalonna
200 gramm reszelt sajt

bors
szerecsendió
diónyi vaj

Először elkészítettem a "tölteléket", azaz a kockabacontzsírjára sütöttem, majd rádobtam a kockára vágott vöröshagymát. végül a gombát. Kb 10 percet pirítottam, picit sóztam, borsoztam és elzártam alatta a lángot.
A kifliket ujjnyi karikákra vágtam. Elővettem egy jénai tálat, kivajaztam. Egy külön tálban a tejet összekevertem a tojással, a borssal, a szerecsendióval és a sóval, majd a kiflikarikákat egyenként megmártottam benne és a jénai tál aljára ebből a tejes kiflikarikából szorosan egymás mellé leraktam. Majd megszórtam kevés sajttal és a tetejére a tejbe mártott kiflikarikák másik felét tettem. A maradék tojásos tejjel meglocsoltam a rakott kiflit, végül az egészet alaposan megszórtam reszelt sajttal és 200 fokos sütőben addig sütöttem, amíg az egész guba meg nem emelkedett és a tetején a sajt szép pirosra nem sült.

5 megjegyzés:

  1. Na, ez sem jutott volna soha eszembe, egy só guba...ráadásul gombával, amit imádok! Jól választottál! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsi! Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom!

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki, remélem szerettétek!
    Limon

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, nagyon bejött a családnak, csak úgy falták a fiúk! :-)

      Törlés
  3. Mekkora ötlet! Szuper-szuper-szuper!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...