2013. május 29.

Tejszínes fehérspárga füstölt sonka köntösben

Ha nagyon egyszerű és gyors és persze nagyszerű ételre vágytok, akkor mindenképpen próbáljátok ki ezt az ételt. Anyósoméknál voltunk és apósom szokás szerint isteni, sűrű halászlét készített. Én persze nem tudtam a tervet és vittem 2 nagy csomag fehér spárgát, hogy spárga-krémlevest készítek a családnak, de így minden tervemet át kellett írnom. Nem estem kétségbe, volt nálam füstölt sonka és már meg is volt a terv: ha zöldspárgával és baconnal működik, akkor fehér spárgával és sonkával is működnie kell. Ráadásul kapott egy lágy, krémes tejszínes öntetet, igen előkelő finomság született belőle.

Hozzávalók 4 személy részére:
20 szál fehér spárga
10 db füstölt erdei sonka
2 dl tejszín
1 tojás

fehérbors
parmezán sajt

A spárgákat zöldséghámozóval meghámoztam (a csúcsokat nem!), az aljukból kb 1 centit levágtam és lemostam.
Kettesével körbetekertem őket 1-1 füstölt sonkával és szépen egymás mellé fektettem egy tűzálló tálba. A tejszínt a tojással és egy-egy csipet sóval és fehér borssal alaposan összekevertem és nyakon öntöttem vele a spárgákat.
A tetejére kevés parmezánt reszeltem és kb 15 percre forró sütőbe toltam. Amikor szép aranybarna lett a tetején a sajt, kivettem és tálaltam.
Hatalmas volt a sikere, pedig kevés munkát feccöltem belé.


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...