2013. május 3.

Medvehagyma kence

Bizony, nem tévedés, ez egy új bejegyzés, ami nem azonos a medvehagyma pesto-s bejegyzéssel. Ez a medvehagyma levelek hosszabb távú tartósításáról szól anélkül, hogy a medvehagymán kívül másféle ízvilágot is bele kéne vinni (mint pl a pestonál a fenyőmag). Ez a kence erőteljes, csípős és persze medvehagyma ízű, hiszen semmi mást nem tartalmaz, mint medvehagymát, sót és olajat.
A tartóssága letesztelve, tavaly még ősszel is találtam a hűtőben elrejtve egy üveggel, amiről májusban elfeledkeztem - és semmi baja nem volt.
Felhasználhatósága igen sokrétű: én pirítósra kenem (gombás kenyér alá isteni), de ezzel szoktam húsokat is megkenni sütés előtt és tésztákra, rizottókba is remek alap lehet egy kis tejszínnel felturbózva. Itt is a csillagos ég a határ, ha felhasználásról van szó!

Hozzávalók 2 dl-es üveg megtöltéséhez:
4 csomag medvehagyma

olívaolaj

A medvehagyma leveleket - szárastól - alaposan megmostam, majd kisebb darabokra vágtam, sóztam, kb fél deci olívaolajat öntöttem rá és botmixerrel alaposan leturmixoltam. Ha túl száraz lenne a kence, lehet még hozzá olajat önteni és átturmixolni. A só mennyisége pedig ízléstől függ, én kb 2 csipetet szoktam bele tenni.
Amikor megtöltöm az üveget, a kence tetejére még pár milliméternyi olajat öntök, és így zárom le.
Remélem, még idejében tudtam tippet adni a hátralévő pár napban még talán szedhető medvehagyma tartósításához.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...