2013. május 10.

Csupacsoki keksz

Ezt a kekszet először a Gasztroblogger találkozón kóstoltam, Colors in the Kitchen keze munkáját dícsérte. Első kóstolásra beleszerettem, ennél csokisabb kekszet még sosem ettem. Az íze mennyei volt, érezhető a minőség és a CSOKI!
Márpedig egy vérbeli csokirajongót pontosan ezzel a kekszel lehet levenni a lábáról, a sok finom csokival. És az külön jól esett, hogy nem az a szájszárítós, morzsolódós száraz keksz volt, hanem omlós és puha.
Amikor megláttam a receptet, tudtam, hogy nekem találták ki. És amikor megtudtam, hogy az ovis anyák napi ünnepségre lehet sütögetni, azonnal beugrott ez a csokicsoda.
Nos, azt hiszem sikere volt, mert ma az utolsó morzsáig elfogyott és többen is kérték a receptet. Úgyhogy ez mostantól örök bónuszsüti marad :-)

Hozzávalók (nekem 50 darab lett belőle):
280 gramm étcsokoládé (mindenképpen jó minőségű, min. 60 % kakótartalmú legyen!)
70 gramm puha vaj
225 gramm nádcukor
4 szobahőmérsékletű tojás
1/2 vanília kikapart magjai (vagy 1 zacskó vaníliás cukor)
100 gramm finomliszt
1/4 teáskanál sütőpor
2 csapott evőkanál kakaó
2 csipetnyi só
150 gramm étcsokoládé apró kockákra vágva (vagy süthető csokicsepp)

A vajat és a tojásokat 1 órával a készítés előtt kivettem a hűtőből, hogy szobahőmérsékletűek legyenek. Ez azért fontos, mert később a megolvasztott csokoládét a hűtő-hideg alapanyagok gyorsan dermesztenék és a sütőpapírra kanalazáskor elég nehéz dolgunk lenne.

A csokoládét egy tálban (mikróban vagy vízgőz felett) megolvasztottam, de vigyáztam, hogy ne legyen túl forró, majd félretettem hűlni.
Ezután robotgépbe tettem a vajat a cukorral és a vaníliamagokkal (lehet használni vaníliás cukrot is) és habosra kevertem. Majd egyenként hozzáadtam a tojásokat és szintén kikevertem. EZután következett a már langyosra hűlt, folyós, olvasztott étcsokoládé. Majd beleszórtam a keverőtálba a sütőporral összekevert lisztet is, végül óvatosan belekanalaztam a kakaóport és ezt már fakanállal forgattam bele, vigyázva, hogy a kakaó ne szálljon szanaszét.
Végül az apróra vágott étcsoki kockákat is hozzáadtam, elkevertem.
Előre kikészítettem 4, a sütőtálcámmal megegyező méretű sütőpapírt és kiskanállal szedtem rá a kekszhalmokat, amiket kanállal még kicsit megformáztam kör alakúra. Azért fontos szinte egyszerre kiszedni az összes alapanyagot, mert a benne lévő felolvasztott étcsokoládé elég hamar elkezd megdermedni, később már sokkal nehezebben formázható (és persze szedhető).
TIPP: Vigyázzunk, hogy a kis körök sütés közben kicsit szétfolynak, így úgy érdemes egymás mellé tenni, hogy legyen helyük "nőni".

180 fokos sütőben 12-13 percig sütöttem őket ( azért a 10. perctől már nézegettem). Nem kell megijedni, amikor kivesszük, még kicsit puha a tetejük, ha megnyomjuk, de szépen össze fog állni és eszméletlen finom, omlós csupacsoki süti lesz belőle!

5 megjegyzés:

  1. Van benne anyag, csakis finom lehet:) Te voltál az anyák napi sztár:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyag az van benne rendesen, pont ettől isteni!
      Az biztos, hogy jól esett, amikor elkérték a receptet! :-)

      Törlés
  2. Én is bevetem az tuti, kis-családom imádni fogja! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Gombóc Artúr kedvence lehetne! Biztosan elkészítem - már tudom is, hogy mikorra - köszönöm

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...