2013. május 29.

Tejfölös eper

2 hete Erika, az Életinfo blog írója juttatta eszembe gyerekkorom eme fantasztikus édességét, majd ma Ági, a Muskátli Büfé "üzemeltetője" is megkísértett, így már nem maradt más választásom, elkészítettem a tejfölös epret.
Édesanyám próbálta velem így megetetni az epret, ha nagyon savanykás volt és a kicsi Marka húzta rá a száját. Nos, akkor jött a cukros tejföl és már nem is volt gond az eperrel: bármekkora adagot is tettek elém, én mindet befaltam.
Félelmetesen egyszerű és persze eszméletlenül nagyszerű! Nem idegenkedni, tessék szépen kipróbálni. Aki meg már evett ilyet még a "mascarpone-korszak" előtt, az nosztalgiázzon :-)

Hozzávalók:
eper
tejföl
porcukor

Az epret megmostam és apróra vágtam (általában négybe vagy hatba). A tejfölt ízlés szerinti porcukorral kikevertem, majd egy pohárba rétegeztem az eperrel. És voilà, már kész is a finomság. Igazi, hűsítő finomsággá pedig 1-2 órás hűtőben tartózkodás után válik.


4 megjegyzés:

  1. Ugye milyen isteni? És az a finom lé az alján ....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, köszi az inspirációt, jó volt nosztalgiázni :-)

      Törlés
  2. El is készítettem, köszönöm! :) Utólagos engedelmeddel a blogra is felkerült. :)

    VálaszTörlés
  3. Hosszú évek óta így esszük az epret. Isteni finom! Viszont a legtöbben csak húzzák a szájukat a hallatán, és elképzelni sem tudják, hogy micsoda ízkavalkád ez együtt, a maga egyszerűsége ellenére.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...