2012. augusztus 13.

Parmezános padlizsán risotto bianco-val

Az ötletet az adta, hogy anyósomék csodás kertjében rengeteg paradicsom és padlizsán érett meg és valamit muszáj volt kezdeni vele. És akkor eszembe jutott egy recept, amit az egyik - már a fene tudja, melyik - főzőműsorban láttam.
Éppen jó lesz az alkalom, hogy kipróbáljam a már régen parkolópályára állított receptet. Ráadásul pont volt otthon 30 dkg parmezán sajt, amit rizottóhoz akartam felhasználni, de szerencsére jóval többet vettem, mint amennyit a rizses finomság megkíván.
És mivel azt is tudtam, hogy ez egy zöldésges-sjatos finomság, és családunk férfitagjainak gyomra ennél jóval többet kíván, így kitaláltam, hogy készítek mellé egy teljesen szimpla risotto  bianco-t (azaz egy alaprizottót), így a férfinép sem zúgolódhat!
Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy apósomék vad paradicsombefőzésbe kezdtek, így nem okozott problémát egy saját paradicsomszósz elkészítése az igen finom, érett, leves paradicsomokból. (Vajon a piaci paradicsom miért nem tud SOHA ilyen finom, ízletes, szaftos és édes lenni???!!!)

Hozzávalók 4 személyre:
4 nagy, feszes és fényes héjú padlizsán
4 evőkanál liszt
2 tojás
8 evőkanál zsemlemorzsa
5 dkg reszelt parmezán sajt

a paradicsomszószhoz:
5 nagy paradicsom apróra kockázva
1 fej vöröshagyma
3 gerezd zúzott fokhagyma
só, bors
bazsalikom
oregano
zellerlevél

A sajtrétegekhez:
3 nagy mozzarella (ha van rá lehetőség, bivalymozzarella a legjobb, de megteszi a "szarvasi" is)
15 dkg reszelt parmezán sajt


Mindenek előtt elkészítettem a paradicsomszószt. Az apróra vágott vöröshagymát kevés olívaolajon megpároltam, hozzáadtam a zúzott fokhagymát, majd a kockára vágott paradicsomot (a héját éppen le lehet venni, ha valakit zavar), majd ízesítettem friss bazsalikomlevéllel, oreganoval, zellerlevéllel, sóval és borssal. Miután jól összefőztem, félretettem kicsit hűlni.

Aztán nekiestem a padlizsánoknak, mindegyiket kb 1 ujjnyi vastag karikákra vágtam, besóztam és hagytam állni kb 10 percet. Ezalatt előkészítettem a panírozáshoz a terepet: 3 tányérba lisztet, tojást és zsemlemorzsát tettem. A zsemlemorzsát annyival bolondítottam meg, hogy hozzáadtam 5 dkg reszelt parmezánt is.
Majd a papírral leitatott padlizsánszeleteket egyenként bepaníroztam és bő, forró olajban ropogósra sütöttem.
Ezután kezdődött a rétegzés. Elővettem egy 27*27 cm-es jénait, az alját teletettem 1 réteg rántott padlizsánnal (amit megsóztam), erre öntöttem a paradicsomszósz egyharmadát, majd vastagon megszórtam parmezánnal és az egyik mozzarellagolyó összetépkedett darabjaival. Erre jött még egy réteg rántott padlizsán, ismét a paradicsomszósz második egyharmada, parmezán és a másik mozzarella összetépkedett darabkái. A tetejét a maradék padlizsánkarikákkal zártam, erre kentem a megmaradt paradicsomszószt és rászórtam a mozzarelladarabkákat valamint a megmaradt parmezánt.
200 fokos sütőben kb 30 percig sütöttem, de folyamatosan ellenőriztem, nehogy megégjen a tetején a sajtréteg.

Mialatt a padlizsán a sütőben sült, elkészítettem a risotto bianco-t, majd a kész parmezános padlizsán mellé köretként tálaltam.

Nem egy pillanatok alatt elkészíthető és egyszerű étel, viszont olyan finom, hogy egyszer érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...