2012. augusztus 23.

Pillecukros-csokoládés brownie

A történetet azzal kezdem, hogy mindenem a csokoládé. És ha ezt még halmozni lehet, akkor keverem a tejcsokit az étcsokival, a kereket a szögletessel, a töltöttet a töltetlennel, gyakorlatilag Gombóc Artúrként szaladgálok a csokik közt.
A brownie pedig nagy kedvencem, hiszen csoki is, meg süti is és ropog is, meg lágy is! Mindent egyesít, amit imádok!
Igaz, bevallom őszintén, életem első browniját egy Burger Kingben kóstoltam vanília fagyival. És azt is bevallom, hogy nagyon-nagyon ízlett. Aztán a következő brownie-t drága nagynéném követte el ellenem, na ott aztán rájöttem, hogy a Burger Kinges lópikula ám! És hogy nekem is kéne csinálni!
Gyors receptcsere, nekiesés és persze a siker garantált volt.
Aztán egyik este jött a TV Paprika és Nigella ott billegett a konyhájában, hogy neki az éjszaka közepén is muszáj ennie valami csokisat. És előkerült a csokis brownie receptje.

Úgyhogy most az ő receptjét követve, de természetesen "markásítva" készítem el ezt a fantasztikus nyalánkságot.
És hogy miért pillecukorral?
Első ok: mert van itthon 4 nagy zacskónyi, amit tortaborításhoz vettem még régebben, amikor le volt árazva a Lidlben (és még decemberig jó, bár gyanítom, a cukortartalma miatt 3012 decemberéig is kitartana).
A második ok: imádom télen a forró csokimba potyogtatni a pillecukrot és élvezni, ahogy a félig olvadt cukormassza szétolvad teljesen a számban. Gondoltam, nem tévedhetek nagyot, ha a sütibe is belecsempészem. És a végén még a tetejére is jutott dekorációnak!

Hozzávalók:
200 gramm étcsokoládé
200 gramm vaj
3 tojás
250 gramm cukor
1 rúd vanília
110 gramm finomliszt
1 csipet só
25 darab pillecukor
fél tábla étcsokoládé apró kockákra vágva

A csokoládét vízgőz fölött összeolvasztottam a vajjal, majd félretettem hűlni.
Eközben egy másik tálban a tojások sárgáját habosra kevertem (fehéredésig) a cukorral. Amikor a csoki kihűlt (mert ugye nem akarunk csokis rántottát), hozzákevertem a tojásos masszát és alaposan összekevertem. És ezután belekevertem óvatosan a lisztet is, majd beledobáltam 10 darab, kis kockákra széttépett pillecukrot, amit szintén alaposan elkavartam.
A tetejét az apró kockákra vágott étcsokival és 15 darab pillecukorral díszítettem.
Sütőpapírral kibélelt tűzálló tálba öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem.

Ne tessék ám megijedni, kívül ugyan kérget kap, de belül ilyenkor még kicsit folyós.
Sőt, az enyém nyúlós is volt a közepén lévő sok-sok olvadt pillecukor-darabka miatt is. De kihűlés után az egész megszilárdul, a belseje ugyan puha marad, de semmiképpen nem folyós.
A pillecukortól istenien ragacsos, mézédes lett, de imádtuk!!!


Csak IGAZI édességimádóknak ajánlom!
Többiek pillecukor nélkül nyugodt szívvel elkészíthetik, úgy inkább az étcsoki (és nem az édesség) fog dominálni és garantált lesz a siker!

A még meleg brownie-t vanília fagylalttal tálalva a Paradicsomban érezhetjük magunkat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...