2012. augusztus 25.

Lazactatár

Hősiesen bevallom, nagyon szeretem a Lidl-t. Igen, vannak benne nagyon kommersz és ócska dolgok is, de rengeteg finom, színvonalas és nem túl drága finomságot innen szoktam beszerezni.
Ilyen például a Lidl szeletelt füstölt lazaca, ami 100 grammos kiszerelésben kapható 660 forint körüli összegért. Viszont néha, amikor már közel a lejárat, kiárusítják. Így jutottam most én is 2 szép csomaghoz. Általában vajas pirítósra tesszük,megszórjuk lilahagymával és így fogyasztjuk, de most valami különlegeset szerettem volna reggel Férjuram elé tenni.
Egyszer, egy étteremben ettünk lazactatárt, valami isteni volt, gondoltam, ez most pont jó lenne. Na, de hogyan kezjek hozzá?
Körbejártam a netet, elolvastam jópár receptet, végül megalkottam az én lazactatáromat.

Hozzávalók 4 személyre:
200 gramm szeletelt füstölt lazac
20 gramm szobahőmérsékletű vaj
20 szem kapribogyó
10 darab fekete olivabogyó
d1 kis fej lilahagyma
bors
extra szűz olivaolaj
1 kávéskanál porcukor
pár csepp citromlé

A szeletelt füstölt lazacot először vékony csíkokra, majd apró kis kockákra szeleteltem és egy tálba tettem. Majd megborsoztam (sózni nem kell, hiszen a füstölt lazac nagyon sós), hozzáadtam 1 kávéskanál porcukrot, megöntöztem kevés olivaolajjal, nagyon alaposan összekevertem és félretettem kicsit összeérni.
Ezalatt a kapribogyót és az olivabogyót nagyon apróra vágtam. A lilahagymát megpucoltam, ezt is apró kockákra vágtam és a felét beleszórtam a lazacpürébe. A kapribogyót és az olivabogyót úgyszintén, majd csöpögtettem rá pár csepp citromlét, újra összekevertem és hozzátettem a vajat is. Ezzel is egyneművé kavartam, alaposan összenyomkodtam még egy villával, hogy tényleg elegyedjenek az ízek, majd betettem a hűtőbe úgy 20 percre.

Közben pirítottam fejenként 2 szelet pirítóst, megterítettem, egy kis tényérra vékony szelet vajat tettem és apróra vágott lilahagymát, majd a hűtőből kivéve, tálaltam a lazactatárt!

Hatalmas sikere volt, ez is listás étel lett!

Egyszer érdemes rá beruházni és kipróbálni, mert azon kívül, hogy mennyei, még rendkívül egészséges is.

Jó étvágyat hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...