2015. január 2.

Sertésszűz a la Gretl

Karácsony előtt ötletelgettem barátnőkkel a menüvel kapcsolatosan és akkor vetette fel Ancsi barátnőm, hogy náluk bizony egy különleges, de egyszerűen elkészíthető finomság készül, sertésszűz a la Gretl.
A recept nagyon egyszerű, ráadásul jól előre is lehet vele dolgozni, hiszen előző nap már el lehet készíteni és másnapig hűtőben várakozik a sütésre. Így egy kicsit sem haboztam, leszaladtam a piacra, vettem sertésszüzet és már neki is láttam.
Ha valami igazán jót akartok a családnak, akkor ezt készítsétek el, mennyei.
Az eredeti receptért és rengeteg finom sütiért, tortáért pedig nézzetek be Ancsikámhoz, IDE.

Hozzávalók 8 személyre:
1 kg sertésszűz
1 tojás felverve
panírmorzsa

bors

100 gramm apróra vágott baconkocka
400 gramm barna csiperkegomba
2-3 újhagyma

2 dl tejszín
reszelt parmezán

olaj a sütéshez

A sertésszűzet kb 2 ujjnyi korongokra szeleteltem, a tenyeremmel mindegyiket szétlapítottam, majd sóztam, borsoztam. Ezután először tojásba, majd morzsába forgattam őket és forró olajban kisütöttem. Majd félretettem hűlni. (azért egy-két szeletkét így is megkóstoltunk és fantasztikus a rántott sertészszűz!)
Ezután egy serpenyőben megpirítottam a baconkockákat és rádobtam a vékonyra karikázott újhagymát, de azt csak éppen összeforgattam a már megpirult baconokkal és kiöntöttem a serpenyőből egy tálba.
Majd ugyanebben a serpenyőben a kisült bacon zsírjában megpirítottam a vékony szeletekre vágott gombát.
Ezután következett a rétegzés: egy tűzálló, magasfalú tál aljára pakoltam egy réteg panírozott, megsütött húst (nekem ez a húsok fele volt), majd erre halmoztam a bacon és a gomba felét. Ezt befedtem a másik adag sült hússal, amire rászórtam a bacon és a gomba másik felét. Majd az egészet leöntöttem a 2 dl tejszínnel és ment a hűtőbe 1 éjszakára pihenni.
Másnap, a hűtőből kivéve még megszórtam reszelt parmezánnal és 180 fokra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt készre sütöttem.
Köretnek krokett illik hozzá, de másnap a maradék nekünk bulgurral is nagyon finom volt.
Próbáljátok ki, biztos vagyok benne, hogy nem fogtok csalódni benne.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...