2014. december 14.

Fahéjas csillagok

Vettem egy sütőformát, amiben fahéjas csillagokat lehet készíteni, de jól be, illetve fel is sültem vele. A tészta nem sült át, a rajta lévő máz elfolyt, szóval totál kudarcba fulladt a próbálkozás, viszont ott várt egy csomó begyúrt tészta. Úgyhogy a jó kis hagyományos módszerrel kinyújtottam, kiszúrtam és láss csodát: a dolog tökéletesen működött.
Nos, így jár, aki le akarja spórolni a hagyományos módszert. A végén viszont az nevet, aki utoljára nevet: isteni fahéjas csillagokat tettem a család elé.
Recept innen, igen-igen, a híres bécsi Demel cukrászdáé :)

Hozzávalók kb 50 darabhoz:
500 gramm darált mandula
2 tojásfehérje (nem felverve!)
200 gramm porcukor (én a megadott 300-at nagyon soknak találtam)
2 teáskanál méz
2 teáskanál fahéj
porcukor a nyújtáshoz

mázhoz:
1 tojásfehérje
100 gramm porcukor

A hozzávalókat egy keverőtálba tettem és a robotgép dagasztókarjával összegyúrtam.
Majd kivettem a tálból és kézzel még átgyúrogattam, bár az egész massza borzasztóan ragadt.
Alaposan beporcukrozott munkaasztalon 1 centi vastagra nyújtottam úgy, hogy a massza tetejét is és az alját is folyamatosan porcukroztam (elég vicces meló, minden tiszta porcukor volt) Érdemes megpróbálni folpack közé tenni és úgy kinyújtani, sok helyen olvastam ezt a remek megoldást, de nekem épp elfogyott a folpackom)
Majd kis csillag formával kiszúrtam, és sütőpapírral bélelt sütőlemezre tettem őket szépen, egymás mellé.
Elkészítettem a mázat is: a tojásfehérjét a porcukorral egy kézi habverővel addig kevertem, amíg szép fényes, sűrű masszát nem kaptam. Figyelem, itt sem kell felverni a tojásfehérjét!
Majd ezt a sűrű mázat ecsettel felkentem mindegyik kis csillagra, elég macerás munka, de megéri.
Végül 150 fokra előmelegített sütőben kb 12-15 perc alatt készre sütöttem. Vigyázni kell, hogy a tetején lévő máz ne piruljon-sárguljon, hanem szép fehér maradjon.

Kihűlés után mentek a sütis dobozba, illetve pár darabot narancslekvárral ragasztottam össze (ezeknél kétféle nagyságú csillagkiszúrót használtam, hogy mutatósabb legyen)

2 megjegyzés:

  1. Nahát, a mázhoz én mindig felvertem eddig a fehérjét és utána adagoltam a porcukrot, most kipróbálom így ahogy mondod, mert nagyon szép rajtuk a máz!!

    VálaszTörlés
  2. Boldog Új Évet kívánok Mosolyka :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...