2013. április 8.

Vargányás bulgur-rizottó

Ma valami nagyon gyorsat szerettem volna összedobni ebédre, de nem akartam sem a megszokott tejfölös tésztát (ez a gyerekeknél mindig nyerő), sem a szintén gyors rizottót (mivel az éppen 2 napja volt). De hiába kérdeztem kisebbikemet, ő csak azt mondta, "Anya, rizottót kérek!"
Szokás szerint kinyitottam a kamrát és szétnéztem. Az orrom előtt virított a bulgur, és már be is ugrott: bulgur-rizottó lesz. A bulgur tulajdonképpen búzatöret, azaz a hántolt búzaszemeket megpárolják, kiszárítják, majd tetszőleges nagyságúra összetörik. Van egészen finomra tört bulgur és majdnem egész szemű is. Kétszer annyi vízben kell megfőzni, mint a bulgur mennyisége (azaz 1 csésze bulgurhoz 2 csésze víz dukál). Ezzel a módszerrel amolyan "al dente" állagúra párolhatjuk a búzatöretet. Személy szerint én ezt imádom nagyon. Ha valaki mégis a puhább változatot szeretné, csak kicsivel több vizet kell hozzáadni.
A bulgur-rizottó pedig ugyanúgy készül, mint a sima rizottó, csak kevesebb kevergetéssel, így lényegesen lerövidül az elkészítési idő.

Hozzávalók:
2,5 dl bulgur (2és fél decis a bögrém, ezt szoktam teleönteni bulgurral)
5 dl húsleves alaplé
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 evőkanál szárított vargányapehely
1 evőkanál vaj
1 evőkanál reszelt parmezán

Kevés olajon megfonnyasztottam a kockára vágott hagymát és fokhagymát, majd hozzáöntöttem a bulgurt és az alaplét, megszórtam a vargányapehellyel, alaposan elkevertem és fedővel letakarva, alaplángon kb 12 percig főztem. Akkor kész, ha az összes alaplét beszívja magába. Ekkor lezártam alatta a lángot, hozzáadtam a vajat és a parmezánt, összekevertem és hagytam még kb 5 percig fedő alatt puhulni.
Ennyi és nem több. Ugye, milyen egyszerű? És még milyen finom. Vargányapehely helyett használhatunk apróra vágott zöldségeket, csiperkét, amit közvetlenül a hagyma párolása után adjunk az ételhez, kicsit pirítsuk meg, amjd ezután jöhet a bulgur és az alaplé.
Kísérletezzetek kedvetek szerint, éppen olyan jól variálható, mint a rizottó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...