2013. április 19.

Kókusztejes-currys rizstészta kacsahússal és zöldségekkel

Ismét zöldséges rizstésztát készítettem, de most egy nagyon finom kókusztejes-currys szósszal. Így az egész étel lágyabb, mégis erőteljesebb lett. a kókusztej lágyította, a chili és a gyömbér erőteljessé varázsolta. Annyira bejött a családnak, hogy az első elkészítés óta már háromszor is meg kellett csinálnom. Úgyhogy nincs kibúvó, csináljtáok meg ti is. Ez is egy 30 perces étel, akár munkából hazaérve, vagy hétvégén, egy gyors ebéd keretében is össze lehet dobni. Ismét figyeljünk arra, hogy mire összeállítjuk az ételt, minden hozzávalónk kéznél legyen és csak sorban dobáljuk a wokba. Valamint a wokedényben egyszerre csak egy adagot készítsünk, akkor lesznek a zöldségek friss-ropogósak, a tészta pedig nem egy ragacsos massza, hanem finom, szósszal bevont tészta.

Hozzávalók 1 adaghoz:
150 gramm rizstészta
1 tojás
1 marék vékonyra vágott cukkini
1 marék kis kockára vágott sárgarépa
1 evőkanál csíkokra vágott bambuszrügy
3 evőkanál apróra vágott, olajon megpirított kacsahús (én mellet használtam)
2 fokhagyma apróra vágva
1 levél medvehagyma vékony csíkokra vágva
szezámmag
szezámmagolaj


a szószhoz:
1 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál curry
1 nagy csipet őrölt fahéj
4 vékony szelet friss gyömbér
chili (ízlés szerint)
1 dl húsleves alaplé
2 dl kókusztej

Nos, mint már fentebb is írtam, mindennek kéznél kell lennie. Így először elkészítettem a kókusztejes szószt. Az olívaolajon megfuttattam a curryt, fahéjat és a friss gyömbért és chilit, majd felöntöttem az alaplével és hagytam kicsit forrni. Végül hozzáadtam a kókusztejet és pár percig együtt forraltam az egészet, majd fedővel letakartam és felhasználásig állni hagytam. Felhasználás előtt a gyömbérszeleteket kivettem a szószból. Majd összevágtam a zöldségeket, valamint a tésztát beáztattam tűzforró vízbe kb 10 percre (azért 6-7 perc után érdemes már kóstolgatni, nehogy túlázzon), majd kiszedtem egy tálba.
Közben a wokedényt odatettem a tűzre, 1 evőkanál olajat hevítettem benne, majd megpirítottam benne a kacsahúst. Ezután egy papírtörlővel kitisztítottam a wokot és ismét kevés olajat hevítettem benne, beleeresztettem a tojást és vadul elkezdtem kavargatni. Amikor a tojás megszilárdult (értsd: rántotta állaga lett), rázúdítottam a zöldségeket, kb 20 másodpercig pirítottam, majd jött a tészta, amivel átforgattam (kb 5 másodperc) és már le is vettem alatta a lángot takarékra. E fenti currys kókusztejes szósszal ízesítettem, majd jól összeforgattam és már öntöttem is a tálba! Pirított szezámmaggal díszítettem. Jó étvágyat hozzá!

3 megjegyzés:

  1. Csodásan néz ki, nagyon jó ízkombináció, kóstolnék szívesen:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg is hívnálak szívesen! Tényleg nagy kedvenc lett nálunk :-)

      Törlés
  2. Micsoda színek - illik a tavaszi zsongáshoz!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...