2012. október 16.

Tejespite

Ennek az édességnek a története hosszú, mégis igen rövid. Egy ideje fontolgattam, hogyan is készíthetnék sült pudinghoz hasonló finomságot, nézegettem is oldalakat, láttam is, hogy egyszerű, valahogy mégsem jött az ihlet. Aztán tegnapelőtt nézegettem a gasztroblogger társaim oldalait és TücsökBogár konyhájánál láttam ezt a fantasztikus finomságot! Nagyon egyszerű és isteni finom, én előkészítéssel, méricskéléssel , sütéssel együtt 50 perc alatt végeztem vele. A gyerekek meg még gyorsabban:-)

Hozzávalók:
1 liter tej
20 dkg liszt
10 dkg cukor
3 tojás
1 teáskanál vaníliakivonat
csipet só

A lisztet, a cukrot, a sót és a tojást összekeverem, majd elkezdem hozzáönteni a tejet, és amíg még sűrű a massza, csomómentesre elkeverem. Ezután hozzáöntöm az összes tejet és jól átkeverem.
Kivajazott tepsibe öntöm és 220 fokos sütőbe 30-40 perc alatt megsütöm.A közepe még remeghet kicsit, a hűlés ideje alatt az is szépen meg fog szilárdulni.
A fiaim kakaóporral bőven megszórva ették, párommal a szederlekvár mellett voksoltunk, nem bántuk meg:-)

Jó étvágyat hozzá!





2 megjegyzés:

  1. Én is szoktam, nagyon finom! Guszta lett, most bekapnék egy kockát:-)

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen! Én most készítettem először, de biztos, hogy nem utoljára:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...