2012. október 31.

Lemon curd bonbon

Ha egy üzlet beindul... Ugyeugye, máris itt a folytatás. A tegnapi narancslikőrös bonbon megihletett és még markánsabb, savanyúbb ízre vágytam, mert a tegnapi inkább édes-alkoholos volt.
Olyan nagyon régen szeretném már elkészíteni a lemon curd-öt, azaz egy angol citromkrém, amit a szigetlakók kenyérre kenve fogyasztanak leginkább. Mi, szárazföldlakók pedig sütikbe, bonbonokba és csak úgy, pohárból kanalazva esszük.
És most végre itt volt a nagy alkalom, készítek lemon curd-öt! Végrevégrevéééégre!

Annyi recept volt fent a neten, én ezt találtam a legszimpatikusabbnak, de még így is változtattam rajta.

Hozzávalók 45 darab bonbon megtöltéséhez:
2 biocitrom leve és lereszelt héja
150 gramm cukor (az eredeti 100 grammot ír, de nekem az rettenetesen savanyú volt)
50 gramm sózatlan vaj
2 egész tojás (elvileg másfél egész és fél tojássárgája, de összevontam 2 egész tojásra:-)

A cukrot , a vajat, a citrom héját és levét vízgőz fölött megolvasztottam, majd óvatosan, kézi habverővel belekevertem az előtte egy kis tálban felvert tojásokat. Utána kb negyed órán át kevergettem a vízgőz felett, amíg puding sűrűségű nem lett a krém.
Mivel volt benne fehérjedarabka és héjdarabkák is, így sűrű szűrőn átpasszíroztam és már kész is volt a lemon curd!
Selymes, lágy, savanyú, mennyei!

A bonbont most étcsokoládéból készítettem, 60-at csináltam, ebből 45-öt lemon curd-el töltöttem, a maradék 15 üres hüvelybe a már ismert marcipános-aszalt szilvás tölteléket töltöttem. Ehhez a mennyiséghez 400 gramm étcsokoládét használtam.

Nekiláttam a csokit temperálni. Az étcsokoládé kétharmadát vízgőz felett megolvasztottam kb 50 fokosra, majd hozzákevertem az egészen apróra vágott egyharmad csokoládét (maghőmérőn mérve így 32 fokos lett a csoki). Ezáltal megtörtént a temperálás, azaz a csokoládé kristályszerkezete megváltozott, ami miatt szép fényes és roppanós lesz a bonbon, vagy a praliné bevonata. Enélkül sajnos a csoki matt lesz és pár napon belül ki is fehéredik, nem túl esztétikus látvány. Főleg, ha pár nap múlva van még belőle!
Szóval a temperált csokit egy ecset segítségével a szilikon bonbonformák belsejébe kentem, majd 10 percre hűtőbe tettem. Aztán, biztos, ami biztos, a formákat újból átkentem, nehogy túl vékony legyen a hüvely és a bonbonok összeroppanjanak, amikor kinyomom a szilikon formából.Visszatettem pár percre a hűtőbe, majd jöhetett a töltelék. Mivel folyós töltelékről volt szó ismét, nem akartam bénázni habzsákkal és csöpögő krémmel, egy picike kanál segítségével töltöttem kis adagokat a hüvelyekbe, vigyázva, hogy legyen elég hely a talpnak is. Majd 1/2 órára a hűtőbe tettem (ez nem volt annyira folyós, mint a narancslikőrös töltelék) az egészet, hogy megbőrösödhessen a citromos krém.
1/2 óra múlva a maradék - és felmelegített étcsokoládéval megtalpaltam a bonbonokat (egy kiskanál segítségével, nehogy a habkártyával való lehúzással kinyomjam belőle a lemon curd-öt), majd újabb 1/2 óra a hűtőben, és már csak a szilikon formákból történő óvatos kifordítás volt hátra.
Nem volt rá időm, hogy kapszlikba tegyem, úgy nekiesett a család. A megmentett darabok tálcán csúsztak a hűtőbe, mivel ez a  bonbon igen kényes, tekintve a tojásos belsőt!

Ismét karácsonyi tippnek szánom, érdemes kipróbálni!

2 megjegyzés:

  1. Nademostmáraztán mi történik itt, kérem? Gyanútlanul megnyitom az oldalad, és már megint csak az izgatás - kora reggel! Csodálatosak ezek is; a citrom/narancs/csoki ver mindent. Hajrá, Marka - folytasd ezeket a csodákat!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, nagyon jól esnek a soraid:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...