2012. június 28.

Mojito by Marka

És ha itt a nyár és  1 nap múlva újra meleg rekordok dőlnek, akkor itt az ideje a fagyinak és a koktélnak.
Fagyiról egy későbbi bejegyzésemben fogok ódákat zengeni és kb 1 éves korom óta tartó töretlen rajongásomról regélni (hogyan bírtam 6 évesen legyűrni egy 7 gombócos fagyit:-))),
és persze, ha teljesülnek a legfontosabb feltételek:  kész a levendulaszirupom és a házi vaníliafagyim (amihez most szerzem be a fagyigépet)

Vissza a koktélokhoz, az isteni hűsítőkhöz, amik nyári éjszakákon bizony életeket menthetnek!:-)
Évek óta nem készítettem koktélokat, akkoriban (még bulizós korom környékén) igencsak kedvelt hobbym volt, próbáltam mindenféle házi készítésű finomságot összedobni, sokak szerint elég jó eredménnyel. Bár néha inkább tűnt alkoholvegyítésnek, mint koktélkeverésnek, de pl a házi Baileys-em hosszú éjszakákat ért meg, nem beszélve a kókuszos koktélomról, amit eredetileg lengyelektől tanultam, de mára már sajnos elfelejtettem a nevét..

Na, de térjünk rá végre a Mojito-ra, ollé!
A rumot - bevallom - sosem szerettem (talán, mert gimis koromban megittam egyszerre 2 decit, ami valamiért - vajon miért - pár másodperc múlva vissza is figyelt rám a padlóról), így az összes rum alapú koktélt próbáltam elkerülni. Viszont a menta és a mentolos dolgok nagy kedvenceim, így a mojito-val dilemmába kerültem. Végül nyert a kíváncsiság és megkóstoltam egy buliban: hohóóó, ISTENI volt!
Aztán otthon el is készítettem, pár éjszakát megért a koktél, de aztán, ahogy komolyodtam, úgy az italválasztásom is "felnőtt" lett, keményebb vizekre eveztem, először whisky, majd tequila, végül házipálinka lett a nagy kedvenc!

De idén Maja barátnőm ismét felébresztette bennem a bármixerinát, készített nekem isteni jegeskávét és a szülinapomra meglepett egy tényleg fantasztikus Pina Coladaval. És persze nála szürcsölgettem hosszú évek után újra a feledhetetlen mojito-t.
Úgyhogy úgy döntöttem: muszáj újra "színpadra lépni", már ami ezt a kubai hűsítő koktélt illeti!

És ha már emlegetem Kubát, jöjjön egy kis történet. Tudtátok, hogy honnan is ered a "koktél" szó? Annak idején, az 1800-as évek közepén Amerikában és Kubában voltak fellelhetőek a legelvetemültebb bármixerek, akik olyan csodás költeményeket alkottak, amiket feldíszítettek színesre, díszesre, így az egyre bódultabb közönség díszes kakas farktollait vélte látni ezen italok külsejét illetően. Így kapta a cock's tail, azaz "kakas farka" elnevezést.
És hogy hol is a legjobb a mojito? Naná, hogy a rum hazájában, azaz Kubában!

Kuba és bármixer híján pedig az ember leánya kénytelen saját maga kotyvasztani, íme a recept:

Veszek 1 szép zöld lime-ot és kis kockákra vágom, majd szétosztom 2 hosszúkás pohárba. Erre tépek 4-4 mentalevelet, hozzáteszek 1-1 kávéskanál mentaszirupot és mindkét pohárba teszek 2-2 teáskanál cukorszirupot, majd törőfával (muddler) összenyomkodom, de csak annyira, hogy a mentalevelekből kijöhessenek az értékes olajok és a lime is kieressze a levét. (van, aki szirup helyett porcukrot, vagy barna cukrot használ, én barna cukorból főzök 1:1-es arányban vízzel cukorszirupot és ezt használom pl koktélhoz).
Miután összezúztam az alapot, ráöntöm a 4 cl fehér rumot (én a Bacardit szeretem), összekeverem, hogy alaposan elkeveredjen a rum a cukorsziruppal, a lime levével és a mentalevelekkel. Az egészet jégkockákkal/zúzott jéggel feltöltöm, majd szódavízzel/bubis vízzel (minimum 10 bubissal:-)) feleresztem. Bárkanállal összekeverem, majd szívószállal és mentalevéllel kínálom.

Íme az én Mojito-m, jó hűsölést kívánok!

2 megjegyzés:

  1. A lengyel kókuszos koktél receptjét még tudod v az is feledésbe merült a nevével együtt? Ha nem akkor várom! :)
    Brigi

    VálaszTörlés
  2. Huhh, arra emlékszem, hogy Walibu volt a neve (hasonlóan a Malibuhoz), de ebbe a kókuszlikőrön kívül még vodka és tejszín került és cukor is talán. Asszem 1 rész kókuszlikőr, 1 rész tejszín és 2 rész vodka volt az alap, jól fel kellett rázni és zúzott jégre önteni.De ebben nem vagyok biztos (mármint az arányokban), úgyhogy újra ki kell kísérletezni:-)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...