2012. június 19.

Hideg meggyleves tépett mozzarellával


El sem tudom képzelni, mi is eshetne jobban nyári hőségben, ráadásul meggyszezonban, mint egy tányér jéghideg meggyleves. (férfi olvasóim most felhördülhetnek, hogy "És egy korsó hideg sör az smafu?")
És hogy különlegesebb legyen az íze (és ne csak a gyümölcs legyen benne), bele lehet tépkedni mozzarellát - amiről ugye köztudott, hogy semleges íze miatt akár édes, akár sós ételekhez is használható - illetve meg lehet bolondítani kevés mentalevéllel (amit nekem jelen pillanatban kiégetett a tűző nap)!

Szóval fogjunk is hozzá:

Hozzávalók:
fél kg magozott meggy
kb fél liter víz
5 evőkanál cukor
szegfűszeg, fahéj
fél citrom
fél liter tej
1 csapott evőkanál vaníliás pudingpor
mozzarella
mentalevél


először is szedtem sok-sok meggyet és kb fél kilónyit kimagoztam, kukactalanítottam (igen, bizony, ez a meggy tartalmazott pár eltévedt, savanyút szerető kukacot) és feltettem főni egy lábasban annyi vízzel, ami  ellepi, valamint 5 evőkanál cukorral. A cukrozást egyébként mindenkinek saját ízlésére bízom, én szeretem, ha savanykás a meggyleves. Ennek érdekében én még fél citrom levét is belefacsartam, dobtam rá pár egész szegfűszeget és csipet fahéjjal bolondítottam, majd hagytam, hogy forrjon bő 5 percig (azt sem szerettem volna, ha a meggyszemek ehetetlenül puhák lesznek).
Közben pár evőkanál tejet összekevertem csomómentesre 1 csapott evőkanál vaníliás pudingporral ( de legtutibb a puncsossal, csak éppen nem volt itthon) és hozzáöntöttem a már előre felmelegített fél liter tejhez, amit aztán belezúdítottam a felforralt meggyes-vízes-cukros alapfőzethez. Hagytam besűrűsödni, majd kihűtöttem és a hűtőbe tettem, hogy mire megesszük, jó hideg legyen.
A mozzarellát (és a mentalevelet) közvetlenül fogyasztás előtt tépkedtem rusztikusan a tényér aljába, majd erre szedtem a hideg levest.
Kiváló hűsítő forró nyári napokon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...