2012. június 15.

Baklava

Nincs is a diónak jobb helye, mint egy baklavában. Ezt az isteni görög édességet először egy aluljáróban kóstoltam és bár akkor még nem tudtam, mennyi köze van az eredeti görög édességhez, de már akkor is ízlett. Aztán egy barátnőm hozott haza a nyaralásból, egyenesen Görögországból igazi, eredeti finomságot és ez a találkozás köztem és a baklava közt örök szerelemnek bizonyult. Valamiért mégis féltem elkészíteni, tudtam, hogy nem túl bonyolult, mégis ódzkodtam tőle. Mi van, ha elrontom és nem az a rettenetesen édes, ragacsos, ropogós finomság lesz?
Aztán tegnapelőtt a piacon jártam és megláttam a bűvös baklavákat. Teljesen elbűvölt a látványuk, és hazaérve azonnal nekiestem gugli barátomnak, kérdezősködve az elkészítésről.
Végül ezt a verziót készítettem el:

Hozzávalók egy közepes tepsibe
18 db réteslap
50 dkg darált dió
10 dkg cukor
10 dkg zsemlemorzsa (vagy darált keksz)
20 dkg vaj
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál őrölt szegfűszeg

Az öntözősziruphoz:
200 ml víz
25 dkg cukor
1 és fél citrom leve
25 dkg méz

Elsőként elkészítettem a szirupot, azaz a vizet a cukorral felforraltam folyamatos kevergetés mellett (hogy minden apró kristályka elolvadjon) , majd, amikor már kicsit elkezdett hűlni, hozzáöntöttem a mézet és ráfacsartam másfél citrom levét, majd alaposan összekevertem. (mézet soha nem szabad forralni, mert káros anyagok szabadulnak ki belőle. A citromnak meg ugye a vitamintartalma száll el, de baklava esetében ez kevésbé fontos tényező:-))
A diót a cukorral, a zsemlemorzsával és a fűszerekkel alaposan összekevertem. Majd a réteslapokat a tepsi méretére vágtam. Aztán a vajat felolvasztottam és a tepsi alját alaposan kikentem a vajjal. Erre fektettem egy réteslapot, majd alaposan megkentem az olvasztott vajjal és újabb réteslapot tettem rá, majd ezt is megvajaztam és így folytattam összesen 6 réteg réteslappal. Erre öntöttem a cukros dió felét, aztán jött újabb 6 réteg vajjal megkent réteslap, rá a dió másik fele. A tetejére ismét 6  réteg réteslapot tettem, mindegyiket gondosan megkenve olvasztott vajjal.
Aztán szépen felvágtam egyenlő kockákra és a kockákat is feleztem aranyos kis háromszögekre. Mielőtt betoltam volna a 180 fokra előmelegített sütőbe, alaposan meglocsoltam az elkészített sziruppal, majd kb negyed óránként szorgosan kihúztam a sütőből és újra meglocsolgattam a sziruppal.
Addig sütöttem, amíg szép aranybarna nem lett a baklava teteje és fénylett a rásült sziruptól.
A sütőből kivéve késsel újra átfutottam a vágott vonalakon és tepsiben hagytam kihűlni.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...