2012. március 6.

Rántott tejbegríz - gyerekkorom nagy kedvence

Pár napra most kivontam magam a forgalomból, úgy döntöttem, jár egy kis pihi, szóval végigpihentem a hétvégét és nem főztem semmit!:-)
De most újult erővel térek vissza szuper receptekkel. A héten az ígért marha és borjúhúsokra fogok koncentrálni: holnap egy isteni hagymás rostélyos receptjét olvashatjátok, ami este a család orra elé is fog kerülni!

Ma először egy isteni édességet ajánlok, amit nagymamám gyakran készített nekem, ha már untam a főzött változatát. A rántott tejbegríz nem túl macerás és higgyétek  el, azt a kevés kis munkát pedig megéri belefeccölni, mert a végeredmény isteni.

És hogyan is készül?
Először is készíteni kell egy hagyományos tejbegrízt, persze jó sűrűre kell főzni, hogy mire kihűl, megkeményedjen.
Ehhez én 1 liter tejet használok, amibe kb 8 evőkanál búzadarát kanalazok és jó sűrűre főzök. Ha kész , hozzákeverek ízlés szerint kristálycukrot és 2 tojás sárgáját is (ezeket majd akkor, ha már nem rettenetesen forró, csak jó meleg a massza, különben a tojás berántottásodik) majd a még forró tejbegrízt egy tálcára simítom, kb 1-másfél ujjnyi vastagon és hagyom teljesen kihűlni.
Amikor már kihűlt, felvágom kockákra (ezt ízlés szerint lehet nagyobb, vagy kisebb darabokra vágni. Sőt, van, aki nem önti ki tálcára a grízt, hanem hagyja az edényben kihűlni és kis golyócskákat formáz belőle, majd ezt rántja ki)
Az apróbb kockákat/golyókat felvert tojásba forgatom, majd következik a zsemlemorzsa, aztán újra tojás és ismét zsemlemorzsa és forró olajban aranysárgára sütöm. A dupla panírozást én azért szeretem, mert a szimplánál már párszor kifolyt a benne levő tejbegríz. Így viszont a panír mögött marad a sok finomság, ami s ütés alatt szinte krémtúró állagúvá válik.
Fahéjas porcukorral, lekvárral,kakaóval vagy csokikrémmel leöntve érdemes fogyasztani!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...