2012. január 30.

Banános tarte tatin

Van pár édesség, ami olyan, mint egy orgazmus. Nos, ez a tatin pont olyan:-)
És ami még nagyszerűbb: lehet helyettesíteni a banánt almával, körtével, barackkal, naranccsal, nagyjából bármilyen gyümölccsel:-)

Hozzávalók:
5 banán
1 bögre kristálycukor
70 gramm vaj
Spar levelestészta (előre kinyújtott-lusta vagyok nyújtani)
tojás
vaníliafagyi

Fogsz egy serpenyőt, amit utána sütőbe is be lehet rakni. A serpenyő aljára öntöttem 1 bögre kristálycukrot, amit hagytam karamellizálódni (kis lángon, keverés nélkül hagytam megolvadni. Ha megkevered, akkor kristályos lesz és nem finom selymes. Kb 15 perc, szóval türelem.) Amikor elolvadt a cukor és szép barna lett, akkor hozzáadtam kb 60-70 gramm vajat és összekevertem.( Ezt már lehet keverni nyugodtan.) Aztán kb 4 centisre vágott banándarabokat beleállítottam a vajas karamellbe és az egészet beborítottam a boltban vett, előre kinyújtott leveles tésztával. A tésztáról levágtam a lelógó felesleget, viszont arra figyelni kell, hogy a tészta mindenhol beborítsa a banánokat. Aztán megkentem a tésztát tojással és az egészet 180 fokos sütőben kb 20 percig sütöttem, de azért folyton lesegettem, nehogy megégjen a tészta. Amikor már szépen felemelkedett a tészta és piros lett, akkor (még forrón) egy tányért tettem a tetejére és átfordítottam a serpenyőt. Így a karamellás banán egy az egyben átfordult a sült tésztára. Szeletekre vágtam és vaníliafagyit kanalaztam rá. Ez az édesség melegen jó!!! Ha kihűl, a karamell is megkeményedik rajta! (azért másnap az újramelegített maradékot sem köptem ki:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...