2012. április 25.

Szarvasgombás rizottó konfitált kacsamájjal

Tegnap igen előkelő ételt ettünk és most sokan felsóhajtotok, hogy "Aki megteheti..."
Hát igen, nagy szerencsém van a férjem családjával, rengeteg állatot tartanak (csirke, kacsa, galamb, régebben disznó, nyúl), így a szárnyas-ellátásom meg van oldva, akárcsak a tojásproblémám:-) Ami a mai nehéz időkben nem megvetendő ugyebár (50-60 forintos tojásár mellett). Mellékesen tutira egészségesek, divatos szóval élve "biocsirkék", bár nem EU konform szerint élnek a szárnyasok, de nagyon-nagyon finomak és persze boldogok is. (még ha ettől nem is lesz narancssárga a bőrük, mint a bolti "boldog" csirkéknek.)
Szóval anyósomék hizlalnak is kacsát, aminek eredményeképpen csodás hízott kacsamájakkal (és persze combokkal és mellekkel) szoktak minket ellátni, aminek szintén örül a pénztárcám, hiszen a piacon 5-6000 forintos kilóáron adják a kuriózumot.
Hétvégén pedig volt olyan szerencsém, hogy a Lidl-ben rátaláltam egy DeLuxe termékre, a szarvasgombás carnaroli rizsre (ami a rizotto egyik legkiválóbb alapanyaga), és bár csak 0,3 % szarvasgombát tartalmaz, gondoltam finom lesz és persze felettébb különleges.
A rizottóról most nem szeretnék írni, már éppen elég rizottóreceptet tettem közzé és ez egy egyszerű rizotto bianco volt, hiszen a zacskóban ott lapultak a szárított gomba-darabkák is.
Ami most sokkal izgalmasabb, az a konfitált kacsamáj.

A második szóval már mindenki találkozott, ha más nem, a piacon, látásból. Na, de mi is lehet az a konfitálás.
Bűvös szakács ezt is kiválóan leírja, nem is nagyon akarom túlragozni.
A kacsamáj konfitálása annyiban tér el az általa leírtaktól, hogy kevesebb ideig tart.
Én így készítettem el tegnap:

Hozzávalók:
1 hízott kacsamáj (ez most fél kilós volt)
fél kiló bőrös kacsaháj
só, bors
majoranna
fokhagyma

A kacsahájat először megmostam, megtisztítottam attól az 1-2 pihétől, ami rajta maradt, majd beletettem egy jénaiba. Alaposan megsóztam, borsoztam, megszórtam majorannával és beletettem még a tálba 6 gerezd fokhagymát úgy, hogy rajta hagytam a héját és csak éppen megroppantottam, hogy az íze jobban kisülhessen.
Aztán betoltam az egészet a sütőbe és 90 fokon hagytam, hogy kisüljön a zsír belőle (ez jó sokáig tartott, tán 2 órát is). Lehet gyorsítani is a folyamaton (forró sütőben kisütni), és persze lehet lábasban is főzni, de én így szeretem:-)
Ennek köszönhetően kaptam egy isteni ízes kacsazsírt. Aztán a jénaiból kivettem a szalonnadarabokat (később majd teljesen megpirítom) és belehelyeztem a kacsamájat úgy, hogy a zsír ellepje. Aztán betoltam a 80 fokos sütőbe és kb 50-60 percet sütöttem így, de folyton ránéztem, nehogy elkezdjen forrni.
Aztán kiszedtem a zsírból a finomságot (a zsírt egy szűrőn át üvegbe töltöttem  és lehűlés után ment a hűtőbe - kiváló kenyérrevalónak!), kb 2 ujjnyi darabokra vágtam, elfektettem a jénai tálon és megpirítottam a tetejét.
Tálaláskor a rizotto tetejére tettem. Mennyei volt, ahogy a rizotto krémes íze és a konfitált kacsamáj egyszerre olvadt szét a számban:-)))
Ha tehetitek, próbáljátok ki ti is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...