2012. április 10.

Sajttorta meggymártással

Az elmúlt fél évben nagyon sokan kerestetek meg azzal, hogy tudok -e egy klassz sajttorta receptet? Sajnos nem tudtam. Olyannyira nem tudtam, hogy soha életemben nem is ettem még sajttortát, így elképzelésem sem volt, hogyan is kell csinálni, hogyan kell kinéznie és a legfontosabb: milyen is legyen az íze!
Nosza, belevetettem magam az internet vad világába, beleástam magam a sajttorták történetébe, fajtáiba, hátulütőibe, buktatóiba.
Megjegyzem, itt kiváló tanácsokat olvastam a tökéletes sajttorta elkészítéséhez.
Rengeteg gasztroblogot "nyálaztam" át (inkább könnyeztem:-))), végül a vélemények egyértelműen Mautner Zsófi Chili&Vanília honlapjára vezettek és az ő csodás sajttorta receptje adta az alapot! Tudom, iszonyú nagyképűen hangzik, hogy az alapot ez adta, hiszen hogyan is írhatom felül egy ilyen híres gasztroblogger receptjét, de nekem az alábbi recept jött be, a lent megadott mennyiségtől lett tökéletes a tortám. (persze nem tér el lényegesen Mautner Zsófi receptjétől)

A tortát egy 26 centis tortaformában készítettem el, 12 szeletes lett.

Hozzávalók:
a tésztához:
250 gramm darált háztartási keksz (a legjobb persze a Speculaas, fűszeres keksz lenne)
130 gramm olvasztott vaj

a krémhez:
1 kg krémsajt (Mascarpone, Philadelphia-natúr)
1 dl tejföl
2 dl tejszín
150 gramm porcukor
1 kiskanál vaníliakivonat
1 citrom reszelt héja
fél citrom leve
2 egész tojás
3 tojás sárgája (a fehérje mélyhűtőben sokáig eláll)
2 evőkanál étkezési keményítő.

A darált háztartási kekszet összemorzsoltam az olvasztott vajjal, majd a kivajazott, sütőpapírral bélelt tortaforma aljába borítottam és elsimítottam. A morzsalékból kb 2 centi magasan a tortaforma oldalára is jutott.

Aztán elkészítettem a krémet, azaz összekevertem a szobahőmérsékletű (fontos, különben csomós lesz a krém!) mascarponét a tejföllel, tejszínnel, porcukorral, vaníliakivonattal, tojásokkal és a fél citrom levével. Érdemes alacsony fokozaton keverni, mert ha nagyon habos lesz, akkor sütés közben felhólyagosodik, megrepedhet. Én, miután beletöltöttem a krémet a keksszel bélelt tortaformába, párszor finoman hozzáütögettem a formát az asztalhoz, így a buborékok feljöttek a krém tetejére és szépen ki is pukkantak. Így sütés végén elég sima lett a torta teteje.
180 fokosra előmelegített sütőbe toltam, előtte körbebugyoláltam alufóliával, hogy az esetleg a kapcsos formából kifolyó töltelék ne csöpögjön le. Vízfürdőt elfelejtettem, de a tortának ettől semmi baja nem lett. 50 perc múlva kivettem a sütőből, ekkor a belseje még rémisztően nyers volt, remegett, mint a kocsonya. Hagytam kihűlni, majd 1 éjszakára betoltam a hűtőbe. Másnap délután magozott meggyből készítettem rá meggyöntetet (a magozott meggyet feltettem egy lábosban 3 evőkanál cukorral "főni", közben a magozott meggy levéből 2 decit összekevertem csomómentesre 1 egész zacskó vaníliás pudingporral, majd a magozott meggyhez öntöttem és besűrítettem. Ízlés szerint még lehet cukrozni, de nekem így volt finom)
A felvágáskor izgultam, hogy milyen lesz a belseje, de szerencsére tökéletesre sikerült!

Próbáljátok ki, mert fantasztikusan finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...