2012. április 16.

Zöldséges spagetti

Végre egy olyan étel, amit a vegetáriánusok is ehetnek. Próbálok én egészséges ételeket feltenni, de sajna ott az a fránya hús iránti szeretetem! Ha kitennének egy szigeten és választhatnék, hogy melyik ételt kapjam meg minden nap, nehezen tudnék választani a hús és a csoki közül. De a mérleg a hús felé billenne, attól legalább nem lesz olyan nagy a fenekem:-)))
De néha az én szervezetem is azt mondja, hogy ÁLLJ! és olyan hihetetlen vágyat tudok érezni zöldségek után, hogy akkor napokon át csak főzelékek, sült-párolt zöldségek vannak terítéken. Ilyenkor tavasszal, a piacot járva még jobban elkap a vágy, hiszen kezd tele lenni minden stand frissebbnél frissebb idényzöldségekkel.

És hogy egyesítsem a tésztaimádatomat a zöldségkívánatommal (huh,de szép kis mondat ez!), eszembe jutott egy kedves kollégám receptje. Az illető egy házibuli alkalmával meglepett minket ezzel a spagettivel! Fantasztikus volt, első kóstolásra beleszerettem és elkértem drága Balázsom varázsreceptjét, ami kisebb markásítás után így hangzik:

Hozzávalók 4 személyre:
1 fej karfiol rózsáira szedve
2 kisebb cukkini apró (2-3 cm-es vékony csíkokra vágva)
1 kis konzerv kukorica
1 üveg paradicsomszósz (én pl a Dolmio-t szeretem nagyon)
1 kaliforniai paprika (2-3 cm-es vékony csíkokra vágva)
1 sárgarépa (2-3 cm-es vékony csíkokra vágva)
500 gramm spagetti

A karfiolt felteszem sós vízben főzni és olyan puhára párolom, hogy villával pépesre lehessen nyomkodni.
Közben a csíkokra vágott paprikát megpirítom olívaolajon, majd félreteszem egy tányérra. Aztán következik a cukkini, ezt is jól megpirítom és tányérra teszem. Majd jön a sárgarépa, és a  pirítás után a serpenyőbe öntöm a répa mellé a már megpirított cukkinit és paprikát is, hozzáadom a kukoricakonzervet (a levét természetesen előtte leöntöttem), a pépes karfiolt és a paradicsomszószt. Összefőzöm - azaz hagyom, hogy felforrjon, rotyogjon kicsit - majd kóstolás után még sózhatom, borsozhatom.
Mindeközben felteszem a spagettit főzni a csomagoláson megadott utasítás szerint (ez általában 7-8 perc), majd ha kész, külön tálba szedem.
Amikor a szósz már összeállt a zöldségekkel, hozzákeverem a spagettit is.
És itt jön a csel, kérem szépen.
Veszek egy serpenyőt, amiben kevés olívaolajat hevítek és ha forró, 1 adag zöldséges-szószos spagettit beleteszek és alaposan megpirítom. Folyamatosan és gyorsan kell dolgozni, hogy oda ne égjen a tésztán a szósz, kb 5 perc pirítás után az étel kész és higgyétek el, a pirítástól valami isteni ízt kap!

Természetesen a zöldségeket nyugodtan lehet cserélgetni a saját kedvenccel, én ezt a verziót szeretem a legjobban!
Próbáljátok ki, megéri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...