2013. április 16.

Tejszínes kucsmagombás tagliatelle

Még mindig tombol a kucsmagomba szezon és én azt sem tudom, éppen mit is készítsek belőle. Na, nem azért, mert nincs ötletem, sőt. Ötlet az rengeteg van, de melyik is a legfinomabb? EZért is van az, hogy mostanában sok a kucsmagombás recept a blogon: ezt az ételt rengetegszer ki kell próbálni, mert az íze fantasztikus.
Szerencsére heti kétszer tudok a piacon friss gombához jutni, de gombászom már szólt, lassan vége lesz a szezonnak. Így nemsokára elkezdek bespájzolni, hogy nyáron is jusson a tányérra belőle. Addig pedig kiélvezem a friss gomba nagyszerűségét!
Most éppen tejszínes szósszal és tagliatelle tésztával: mennyei!

Hozzávalók 4 személyre:
400 gramm tagliatelle
50 gramm vaj
50 dkg kucsmagomba

bors
5 medvehagyma levél vékony csíkokra vágva
2 dl tejszín
5 dkg reszelt parmezán

Elsőként odatettem egy lábas vizet forrni.
Közben a vajat a serpenyőben felforrósítottam, majd beledobtam az alaposan megmosott, negyedekbe vágott kucsmagombát. Kb 2 percig pároltam, majd hozzáadtam a csíkokra vágott medvehagymát, sóztam, borsoztam és további 3 percig együtt pároltam. Közben a víz felforrt, én pedig beletettem a tésztát és 7 perc alatt al dentére főztem.
Ezalatt a gomba levet eresztett, jól megpárolódott, így felöntöttem a tejszínnel és még kb 5 percen át hagytam forrni, hogy kicsit besűrűsödjön. Miután a tészta elkészült, kevés főzőlével együtt átszedtem a kucsmagombás mártásba, alaposan összeforgattam, majd megszórtam a parmezánnal és újra összeforgattam.

Jó étvágyat hozzá!

6 megjegyzés:

  1. Annyira guszta, hogy megint be kell szereznem ebből a gombából! Neked mennyiért sikerül hozzájutni? Bosnyákon 3500 Ft,/ kg,vetekszik a vargánya árával,ami nálam a gombák királya:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Böbe, én a lőrinci piacon veszem, 3000 Ft kilója. De múlt héten a kicsiket és a töredezetteket már 2000-ért adta :-)
      Ma meg jó nagyok voltak neki, amiket szuperül lehet tölteni, szerencsére azokat is 3000-ért adta. Minden szerdán és szombaton van.

      Törlés
    2. Ezek az általam is "nagyon szeretett dolgok", tagliatelle, kucsmagomba, parmezán,... nyami ...

      Törlés
  2. Hát én gombért pénzt nem adok, de "tudom a helyét"...
    Tegnapelőtt kimentünk, nem emlékszem hány éve volt ilyen sok.

    Ezt a receptet követtem a készítésnél, le a kalappal!

    Köszi Marka!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jujj, de örülök, hogy finom lett! A sok gombát pedig irigylem ám, remélem még sok finomságot tudsz belőle készíteni :-)

      Törlés
  3. Tegnapelőtt sikerült szednünk jópár kilót hála az égnek.
    Eszerint készítettem el, le a kalappal,

    köszi Marka!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...