2014. március 14.

Lazackrém

A piacon lehet nálunk kapni fonatba rendezett füstölt-pácolt lazacot, ami kívül ugyan kicsit "kérges", belül viszont eszméletlenül finom, puha és omlós. Kaptam egy kis kóstolót és rögtön tudtam, hogy ezt a lazacot a Jóisten is krémnek teremtette. Gyorsan elszaladtam házi sajtkrémet venni, meg persze kellett újhagyma is és rohantam haza, hogy kipróbáljam.
Mit is mondjak: az eredmény annyira finom volt, hogy kb 10 perc alatt befalták a fiúk. Úgyhogy most mehetek újabb alapanyagért... :-)

Hozzávalók egy tálkányi krémhez (kb 20 deka)
10 dkg füstölt lazac
10 dkg (házi) krémsajt
2 gerezd fokhagyma
2 újhagyma
bors

A füstölt lazacot egy villával szétnyomkodtam, majd hozzáűadtam a krémsajtot és alapoisan elkevertem úgy, hogy a lazachús rostjaira málljon. Majd hozzáadtam a zúzott fokhagymát, a nagyon apróra vágott újhagymát és kevés fehérborsot. Ha nem elég sós, lehet hozzá csipet sót is adni, nekem pont elég volt benne a füstölt lazac sóssága.
Alaposan elkevertem, majd egy éjszakára a hűtőbe tettem. (jót tesz neki, ha pár órát összeérhet!)
Másnap reggel pirítós kenyérrel kínáltam.


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...