2013. december 14.

Puncsrolád

Végigsöpört a gasztroblogokon a Finnországban élő Ildi puncsrolád receptje és most értettem meg, hogy miért. Mert ez a rolád nem a bolti, hanem a házilag készített, eredeti svéd finomság (még az IKEA-snál is jobb). Nagyon édes, nagyon marcipános, nagyon-nagyon finoooom! Ha már ettetek ilyet és újra akartok, akkor azért. Ha még sosem kóstoltátok, akkor azért. De ezt mindenképpen készítsétek el!

Hozzávalók kb 15 darabhoz:
150 gramm marcipán (ételfestékkel lehet mindenféle izgalmas színre festeni)
piskóta 2 tojásból
2 evőkanál kakaópor
1 evőkanál vanília kivonat / 2 teáskanál vaníliás cukor
2 evőkanál porcukor
50 gramm puha vaj
1 teáskanál rumaroma / 1 evőkanál rum
75 gramm étcsokoládé a  bevonáshoz

Elsőként megsütöttem a piskótát, azaz a két tojást két külön edénybe szétválasztottam. A sárgáját 2 evőkanál cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam 2 evőkanál lisztet, végül a kemény habbá vált fehérjét. Sütőpapírral bélelt tortaformában, 180 fokra előmelegített sütőben készre sütöttem, majd hagytam kihűlni.
Amikor kihűlt, egy mély edénybe összetépkedtem/morzsoltam kisebb-nagyobb darabokra és félretettem.

A puha vajat a porcukorral, a vaníliaaromával, a kakaóporral habosra kevertem, majd hozzáadtam a piskótából készült morzsát és a rumaromát és a két kezemmel jó alaposan összedolgoztam. 
Ebből a kakaós töltelékből vizes kézzel kb 2 centi vastag és 10 centi hosszú rudakat gyúrtam, majd 1-2 mm vastagságúra kinyújtott marcipánra tettem és bevontam vele.
Minden egyes marcipánnal bevont rudat 3 részre vágtam, majd pár órára a hűtőbe tettem összeérni.
(Ildi oldalán egyébként nagyon jó fázisfotókat találtok a rolád készítéséről)


Aztán temperáltam az étcsokoládét, azaz a kétharmadát megolvasztottam (de nem szabad forrónak lennie) és a maradék, apróra vágott egyharmadot az olvasztott csokiba tettem és addig kevergettem, amíg el nem olvadt teljesen. Ezután mindegyik kis rolád mindkét végét a csokoládéba mártottam, hagytam lefolyni a felesleges olvadt csokit és sütőpapírral bélelt tálcára tettem. Ha jól temperáltunk, a csokoládé pár percen belül meg is dermed. Ha nem, akkor a hűtőbe téve rásegíthetünk a csokidermesztésre.
Ezután 1éjszakán át hagytam összeérni az ízeket. Érdemes rá várni, mert másnap sokkal finomabb, de persze a türelmetlenebbek sem csalódnak, ha azonnal megkóstolják :-)

4 megjegyzés:

  1. Csak helyeselni tudom, hogy Ti is megfertőződtetek! ;-DD

    VálaszTörlés
  2. Úgy látom, ezt én sem kerülhetem ki :) :D

    VálaszTörlés
  3. Hasonlót én is szoktam készíteni, csak nem marcipánnal. Finom és olyan guszta! :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elkérhetem a marcipán nélküli receptet? nagyon köszönöm!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...