2013. december 15.

Gyömbéres-narancsos zabkeksz

Nemrég készítettem kandírozott gyömbért, amiből az elmúlt hetekben fogyott rendesen, de azért én elraktam egy üveggel, mert mindenképpen szerettem volna valami isteni gyömbéres sütit készíteni, amiben ezt a különlegességet is felhasználhatom. Nem is beszélve a kandírozás után megmaradt gyömbérszirupról, ami szintén belekerült a kekszbe. Az ihletet Móni Mikulás-keksze adta, a hozzávalókat meg jól kicserélgettem kandírozott narancsra és gyömbérre. Persze Móni szuper M&M-es kekszét is el fogom készíteni, de most jöjjön a gyömbéres finomság.
Elöljáróban a kekszről annyit, hogy a gyömbér és a narancshéj isteni karácsonyi ízt ad neki, de nem kell félni, nem érződik benne a gyömbér csípőssége. A zabpehelytől pedig finom, ropogóssá válik kihűlés után. Egyszóval igazi, esti mézes tejecske mellé ropogtatható finomságról van itt szó.

Hozzávalók kb 20 kekszhez:
160 gramm liszt
1 csapott teáskanál sütőpor
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
1 kávéskanál só
90 gramm zabpehely
200 gramm vegyes tejcsokoládé és fehércsokoládé forgács
50 gramm kandírozott gyömbér apróra vágva
50 gramm kandírozott narancshéj apróra vágva
90 gramm fehér cukor
90 gramm barna cukor
1 evőkanál vaníliakivonat
1 db tojás
120 gramm olvasztott vaj
2 evőkanál gyömbérszirup

Az összes hozzávalót egy nagy tálba tettem és alaposan összegyúrtam, majd pingpong nagyságú golyókat gyúrtam belőlük.
Egy sütőtálcát leterítettem sütőpapírral és rátettem pár golyót, jó távol egymástól, ugyanis sütés közben a golyók teljesen szét fognak lapulni.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra és kb 12-15 perc alatt készre sütöttem a kekszeket. Akkor jó, ha a széle már szép barna. Nem kell megijedni, a sütőből kivéve a kekszek még puhák lesznek belül, de a sütőpapíron hagyni kell kihűlni és ekkor szépen meg is fog szilárdulni. Jól záródó dobozban sokáig eláll.

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűségesek! Én nyáron, gyömbér-fagyit nyalogatva jöttem rá, hogy milyen finom is ez a különlegesség! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én beleszerettem, még sok sütibe fogom használni, az tuti :-) A gyömbér fagyit nagyon megkóstolnám! :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...