2013. július 17.

Málnaörvényes túrótorta

Ismét egy málnatorta recept, de ennek az íze még intenzívebb lett, mint múlt heti társáé.
Ez a torta is rendkívül egyszerű, szerencsére csak a piskótát kell megsütni (bár én szeretek egyszerre egy teljes piskótát megsütni, majd 3 lapra vágom, egyenként folpackba csomagolom és légmentesen záródó nagy edényben tárolom felhasználásig. Természetesen nem áll el sokáig, de ha tudom, hogy 2-3 nap alatt csinálok olyan 2 tortát is, amihez csak egy vékony piskótalap kell, akkor ezt a módszert választom)

Hozzávalók 23 centis tortához:
egy 2 tojásos piskótalap

250 gramm krémtúró (vagy 250 gramm túró 1-2 evőkanál tejföllel krémesre kikeverve)
200 gramm málna pürésítve
8 evőkanál porcukor

500 ml tejszín
2 csomag habfixáló
4 evőkanál porcukor

díszítéshez:
3 kocka étcsokoládé
100 gramm málna

A piskótát elkészítettem ÍGY.
A krémtúrót kikevertem a porcukorral (aki édesebben szereti, tegyen még hozzá porcukrot), majd botmixerrel pürésítettem a málnát és a túróhoz kevertem.
A hidegre hűtött tejszínt a 2 csomag habfixálóval és a cukorral kemény habbá vertem, pár kanál tejszínhabot félretettem a díszítéshez (a málnakrém tetejére kentem egy kb 0,5 mmes réteget), majd a többi habot óvatosan összekevertem a málnás túróval.


A kapcsos tortaforma aljában lapult a piskóta, erre halmoztam a málnás túrókrémet (5 evőkanállal félretettem egy habzsákba, díszítéshez), majd jött a félretett tejszínhab, amit vékony rétegben kentem a málnás finomságra. Ezután már csak díszíteni kellett:
Olvasztott csokival csíkoztam a torta tetejét, majd a habzsákba töltött málnás krémmel a torta tetejére apró halmokat nyomtam.
Végül málnaszemekkel díszítettem (khmmm, illetve nem venném el az érdemet nagyobbik fiamtól, mert a nagy részét ő pakolta fel, én csak igazgattam egy-két szemet) a torta tetejét és egy éjszakára hűtőbe tettem. Másnap vizes késsel körbevágtam a kapcsos tortaforma oldalát, óvatosan leszedtem róla és már szeleteltem is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...