2013. július 13.

Bébispenótos-garnélás pite

Imádom ezeket a gyors pitéket, csak előveszem a leveles tésztát, rádobálok valamit, amit éppen megkívántam és fél óra múlva már ehetem is. Most is így tettem: garnélát kívántam, spenóttal koronáztam meg és az eredmény egy igazán mennyei pite lett!

Hozzávalók:
1 csomag előre kinyújtott leveles tészta
100 gramm baconszalonna apró kockákra vágva
250 gramm bébispenót
3 gerezd fokhagyma
1 dl tejszín
30 darab garnéla

bors
szerecsendió


A kis kockákra vágott baconszalonnát megpirítottam, a bébispenótot a szalonnán megfonnyasztottam (kb 1-2 perc alatt), majd hozzáadtam fokhagyma nyomóval a fokhagymákat, sóztam, borsoztam és csipet őrölt szerecsendióval megszórtam. Végül felöntöttem az 1 dl tejszínnel és hagytam kicsit forrni, majd elzártam alatta a gázt.

A garnélákat forrásban lévő vízbe dobtam 1 percre, majd kivettem, hagytam kicsit hűlni és megpucoltam, azaz lehúztam a kemény, műanyaghoz hasonlító héjukat.


A leveles tésztát csak a végén, az étel összeállításánál vettem ki a  hűtőből. A saját, betekeréshez használt sütőpapírján hagytam. A széleitől kb 1 centire amolyan "leválasztó" vonalat húztam, azaz keretet adtam a tésztának, de vigyáztam, hogy ne vágjam át a nyers tésztát teljesen. Ez a művelet azért fontos, mert a közepére halmozott étel alatt így nem fog megemelkedni a tészta, csak a keret fog szépen felemelkedni és megpirulni.

Szóval ezután a kereten belülre halmoztam a tejszínes spenótot, kanállal szépen elosztottam, hogy mindenhova jusson.
Erre rakosgattam a garnélákat és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam kb 15-20 percre (gyakran nézegettem, nehogy a széle megégjen)

Jó étvágyat hozzá!

4 megjegyzés:

  1. De jól néz ki, spenót és garnála a kedvenceim:) Mi is szeretjük a pitéket, gyors és finom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, én is nagyon szeretem ezeket a gyors finomságokat :-)

      Törlés
  2. Ebben a "volt" melegben különösen kiválóak a gyors finomságok!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...