2013. július 1.

Bácskai rizses hús

A menzán szerettem meg ezt az ételt, úgy, ahogy akkoriban adták a konyhás nénik. Ragacsosan, paprikásan, mócsingos húsosan (na jó, azóta már nem szeretem benne a mócsingos húst), akkoriban, amit kiszedtek, azt mind megettem.
Aztán vagy 10 évvel ezelőtt elkészítettem egy sima lábasban, de valahogy nem lett az igazi. Akkor egy ismerősöm anyukája adta a tippet, hogy készítsem sütőben. Micsoda, sütőben? Bizony ám, ettől lesz igazán finom, "menzás" az íze. És nálunk nem múlhat el bácskai rizses hús reszelt sajt nélkül és persze kell még mellé jó erős, savanyú pepperoni is! Hmmm, tegnap este a mennyországban jártam, de sajnos elég hamar vissza is jöttem. Ugyanis a 3 férfi ultragyors tempóban tolta be a hatalmas tál bácskai rizses húst. Én meg csak lestem. Még jó, hogy szedtem ki egy külön kis adagot a fényképezéshez, na meg a jénai tál aljára odakapott - szerintem legfinomabb - ropogós rész is engem illetett.

Hozzávalók:
500 gramm sertés lapocka (vagy bármilyen más, pörinek való husi) apró kockákra vágva
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál pirospaprika

bors
majoranna
őrölt kömény
350 gramm rizs
víz

A vöröshagymát és a fokhagymát megpucoltam, majd apróra vágtam. Egy lábasban kevés olajon megpároltam, majd hozzáadtam a pirospaprikát és rögtön utána beletettem a kockára vágott lapockát, gyorsan összeforgatva az egészet.

Magas lángon kicsit megpörköltem minden oldalát (ezért is "pörkölt" az elnevezése), majd közepes lángon hagytam fedő alatt puhulni a saját levében. Nekem elég sok saját levet eresztett, így nem kellett külön vizet hozzáadni, de ha nincs leve, érdemes annyi vizet ráönteni, ami a húst félig ellepi. Ezután még borsoztam és tettem hozzá majorannát és őrölt köményt és hagytam fedő alatt megpuhulni (ez kb 40 perc volt). Ekkor alaposan megsóztam, hiszen a rizs is vesz el a sósságból, de azért óvatosan, inkább mindig sózzunk utána, mint hogy elsózzuk az ételt.
Nos, itt jött be a képbe - akarom mondani a lábasba - a rizs. Hozzáöntöttem a pörkölthöz, összekevertem és felöntöttem annyi vízzel, ami kb 1 ujjnyira ellepi. Hagytam, hogy elkezdjen forrni, majd elzártam alatta a lángot , átöntöttem az egészet egy mély jénai tálba, rátettem a fedőt és betoltam a 200 fokos, előmelegített sütőbe. 15 perc múlva kivettem, átkavartam és kb még 3 deci vízzel felöntöttem. (ez persze függ attól is, hogy a rizs mennyire puhult meg, mennyire szívta fel a pörköltszaftot) Majd visszatoltam újabb 15 percre, végül elzártam a sütőt és még negyed órát pihentettem a melegben.
Tálaláskor reszelt sajtot szórtam rá, ami ráolvadt a forró ételre. Mindenképpen tegyünk mellé valamilyen savanyúságot, az még jobban kihozza az ízét!

2 megjegyzés:

  1. Imádjuk mi is - nálunk bográcsban a legkedveltebb!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, Ági, azt muszáj elmesélned, hogy bográcsban hogyan készítitek! Tuti isteni lehet!!!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...