2013. április 10.

Mini húsgolyós carbonara tagliatelle

Minap készítettem finom, kívül ropogós, belül szaftos, omlós húsgolyókat, mennyei kókuszleves ölelésében és annyira ízlett a húsgolyó, hogy muszáj volt újra elkészítenem, de most valami egészen más ételként végezte. Méghozzá tésztaételként. És csöppet sem bántam meg ezt a párosítást, három nagy kedvenc egyesült itt , kérem szépen. Először is ott volt a húsgolyó, ami nálam mostanában a nr.1. húsgolyó. Aztán persze ott volt a tagliatelle, ami a spagetti mellett fej, fel mellett halad a legkedvesebb tésztáim versenyén. És a carbonara szósz, amit előszeretettel használok, ha kicsit selymesebbé, lágyabbá, tejszínesebbé szeretném varázsolni a tésztaszószt.
Ők együtt pedig legújabb kedvencemmé álltak össze egy este erejéig, bár gyanítom, elég sokszor el kell majd készítenem!

Hozzávalók 4 személyre:
a 25 apró húsgolyóhoz:
500 gramm darált hús (én pulykát vettem)
100 gramm zsemlemorzsa
1 közepes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma

bors
tej
olívaolaj

400 gramm tagliatelle tészta

2 evőkanál kockabacon
3 tojás sárgája
1 dl tejszín


1 evőkanál olívaolajon megfuttattam a finomra vágott hagymát és fokhagymát, majd a darált húshoz adtam. Sóztam, borsoztam, majd egy külön tálkában a zsemlemorzsához annyi tejet adtam, hogy tészta állagú masszát kapjak. Ezt is a darált húshoz adtam és nagyon alaposan összegyúrtam, hogy minden hozzávaló jól elegyedjen. Ha jól eltaláljuk a tej arányát a morzsához, akkor nem is kell tojást adni a húsmasszához. A masszából 25 apró golyócskát formáztam.


Majd feltettem egy lábasban vizet forrni, ezalatt a húsgolyókat egy serpenyőben, kevés olajon szépen megpirítottam minden oldalukon és kitettem egy tányérra. Majd ugyanebben a serpenyőben (persze kimostam, eltöröltem a húsgolyók sütése után) zsírjára pirítottam a kockabacont. Közben a tészta is al dente lett, így a bacon mellé visszatettem a húsgolyókat, rászedtem a forró tésztát kevés főzőlével együtt és szépen, alaposan és óvatosan átforgattam a tésztát, hogy mindenhova jusson a baconból és a húsgolyóból. Amikor minden jól elegyedett és átforrósodott, lehúztam a tűzről és hozzáöntöttem az előzőleg kis tálkában összekevert tojássárga és tejszín egyvelegét és addig kevergettem a tésztával együtt, amíg be nem sűrűsödött. Nem szabad visszahúzni a tűzre, mert akkor a tojást összekapja a hő és rántottás tészta lesz a vacsoránk. A szósz besűrűsödéséhez bőven elég a tészta hője.
Ha mindent jól csináltunk, selymes és nagyon finom carbonara szószos, húsgombócos tagliatelle lesz a jutalmunk!
Jó étvágyat hozzá!

4 megjegyzés:

  1. Ez mennyei! Sertés darálttal is jól harmonizálna, ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze-persze, meg lehet marhából is :-) Én a szárnyast szeretem a legjobban, ezért csináltam ebből.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...