2013. április 11.

Olvadós-diós csokoládétorta

A múltkori Gasztroblogger találkozóra mindenki hozott valami finomságot. Vesztemre. Ugyanis Nyammm egy fantasztikus olvadós mogyorós csokoládétortával érkezett. Láttam én már a blogján és szemeztem is vele, de élőben totálisan meggyőzött, hogy ezt muszáj elkészítenem. Szerencsére remek alkalom is adódott hozzá, hiszen legrégibb barátnőm, Kriszta jött haza látogatóba Hollandiából és szerencsémre nagy édességrajongó. Így nem is volt kérdés, hogy elkészítem neki ezt a csodát!
Éppen csak annyit változtattam rajta, hogy másfélszer annyi mennyiségből csináltam, mivel 26 centis tortaformában készítettem, valamint a pirított törökmogyoró helyett diót használtam.
Nem hiszem, hogy rontott volna rajta :-)

Hozzávalók: (26 centis tortaformához)
225 gramm étcsokoládé (min. 70 %-os)
270 gramm vaj
270 gramm barnacukor
4,5 evőkanál holland kakaópor
1,5 teáskanál vaníliakivonat
6 tojás
105 gramm liszt
120 gramm darált dió

A sütőt előmelegítettem 180 fokra, majd az apróra tört étcsokoládét, a vajat, a cukrot és a kakaóport egy fémedénybe tettem (legyen jó nagy, hogy később a többi hozzávaló is beleférjen), majd vízgőz felett megolvasztottam a benne lévő hozzávalókat. Levettem a vízgőzről és kicsit hűlni hagytam. Ehhez az olvadt masszához adtam a vaníliát, a felvert tojásokat és alaposan elkevertem. Majd jöhetett a liszt és a darált dió is. Fakanállal ezeket is alaposan elkevertem, majd egy előre kivajazott és darált dióval meghintett tortaformába öntöttem a tésztát.
A sütőben 20 percen át sütöttem, majd kivettem és hagytam a formában kihűlni. Akkor jó a torta állaga, ha a közepe még kicsit folyós, remegős.
Miután már langyos volt, egy tálra csúsztattam, megszórtam a tetejét darált dióval és csodaszép édes eperrel díszítettem.
Langyosan az igazi, de később, kihűlve is isteni. Sajnos a másnapról nem tudok beszámolni, mert még aznap este elfogyott a maradék is!


2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...