2013. április 12.

Tőkehalas-cukkinis lasagne

El sem tudom mondani, hányszor adott ihletet a Tarka Bárka. Aki még nem ismerné ezt a blogot,az most nagyon gyorsan kattintson IDE, mert őket muszáj ismerni mindenkinek, aki szereti a halat és a tenger gyümölcseit.
Gaba, a blog egyik szerzője minap lasagnét készített cspósügérrel és póréhagymával, gondoltam, ezt a párosítást (mármint hal-lasagne) nekem is ki kell próbálnom.
Volt a mélyhűtőben alaszkai tőkehal és a kamrában cukkini, így már meg is volt a vacsora ötlete. A kivitelezés pedig rendkívül egyszerű volt (leírni nehezebb:-)))

Hozzávalók:
500 gramm tőkehal
1 közepes cukkini
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
40 gramm vaj
2 evőkanál olívaolaj
0,5 dl fehérbor
2 dl húsleves alaplé
5 dl tejszín

bors
currypor
1 evőkanál étkezési keményítő
20 dkg reszelt mozzarella
12 lasagne lap (az én tűzálló tálamba 3 lap fér és 4 réteget raktam le)

Mindenek előtt a halat kifiléztem, azaz a gerincét - a mellette elhelyezkedő szálkákkal együtt - egy éles késsel kivágtam, majd a halhúst 3*3 centis darabokra vágtam.
A vajat a kevés olívaolajjal megolvasztottam, majd az apróra vágott vöröshagymát és fokhagymát beletettem és megfonnyasztottam. Hozzáadtam a curryt és kicsit "megpirítottam" a hagymás olajon. Majd felöntöttem a fehérborral és hagytam kicsit gyöngyözve forrni. Ezután beleöntöttem a húsleves alaplét, belekevertem az étkezési keményítőt (amit előtte kevés hideg vízzel csomómentesen feloldottam) és ismét forraltam kicsit. Végül következett a tejszín , ezzel is jól összefőztem. Ezután beletettem a szószba az apró kockákra vágott halat és lezártam alatta a gázt.
A cukkinit nagyon alaposan megmostam és zöldséghámozóval vékony csíkokra vágtam.

Egy mély, tűzálló tálba először a tejszínes halas szószból szedtem, erre raktam rá a lasagne lapokat, majd ismét egy kis szósz, és egy sor vékony cukkini csík következett. Ezt megszórtam kevés sajttal, aztán jött megint egy sor tészta.  Erre ismét szósz került, majd cukkini és megint sajt. Összesen 4 réteget tettem a tálba, a tetejét pedig megszórtam a maradék reszelt sajttal.
200 fokos sütőben 30 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...