2012. február 6.

Citromos, kapribogyós sült pisztráng és palacsinta

Szombaton lementem piacozni és kedvenc halasomnál friss pisztrángok vártak rám. Vettem is gyorsan három szép példányt és hazaérve gyorsan lekapargattam a maradék apró pikkelyeket, majd be is sóztam!
Aztán vasárnap elővettem egy kis tálkát, öntöttem bele olivaolajat, szedtem bele kevés rozmaringlevelet, beleraktam jópár karibogyót és alaposan bedörgöltem vele a halakat, kívül-belül. A halak pocakját aztán megtöltöttem 1-1 rozmaringággal, negyed citrommal és 1-1 csík szardellával. A hasukat fogpiszkálóval tűztem össze több helyen is, hogy ne potyogjanak ki a finomságok.
A pisztrángokra vékonyra vágott citromkarikákat raktam és 30 percig sütöttem 200 fokos sütőben. (közben azért nézegettem, nehogy véletlenül megégjen a bőre.)
Aki akarja, a végén meglocsolhatja kevés tejföllel és visszadughatja a sütőbe további 5 percre.
Az eredmény isteni szaftos halacskák!
Köretnek az előző napról maradt joghurtos paradicsomsalátát ettük!

Desszertnek engedtem Misike könyörgésének és kakaós, valamint túrós palacsintát készítette.

Hozzávalók 20 palacsintához:
40 dkg rétesliszt
4 tojás
6 dl tej
4 dl ásványvíz
1 dl olaj
csipet só

A hozzávalókat összekeverem és állni hagyom kb 1 órát, hogy a liszt kicsit megdagadjon. Az első sütés előtt a palacsintasütőbe kevés olajat teszek, az első palacsintát így sütöm, de a többihez már nem rakok olajat, mivel a tésztában elegendő mennyiség van ahhoz, hogy a tészta ne égjen oda!

A palacsinták egyik felét porcukorral összekevert kakaóporral töltöm. A másik felét túrókrémmel kenem meg: 1 tojás sárgáját kikeverem kb 10 deka porcukorral, 1 zacskó vaníliás cukorral, majd hozzáteszem a 250 gramm túrót és kevés citromhéjat reszelek rá. Aztán az előzőleg vízbe áztatott mazsolát is hozzáöntöm és jól összekeverem. Ha kell, még utána lehet cukrozni. Ezzel a túrókrémmel töltöm meg a palacsintát. Ha könnyebb krémet akarok, a tojásfehérjét is kemény habbá verem kis cukorral és azt is a túróhoz keverem.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...