2012. február 16.

Baconbe tekert sertésszűzérme gyöngyhagymával , körömpörkölt mártással és röszti burgonyával

Ezt az étel úgy loptam, illetve az ötletet loptam, amikor szokásos havi csajos bulink helyszínéül a Joe Bácsit választottuk. Ott a séf heti ajánlatában szerepelt ez az étel, gyorsan ki is kérdeztem a pincért, hogyan készül ez a mennyei eledel. És ő készségesen el is magyarázta, majd itthon én el is készítettem.
Olyan jól sikerült az első próbálkozás, hogy bonyolult neve ellenére egyik kedvenc ételünké vált, férjem 2 hetente kéri, hogy legyen vacsora.
Az egyetlen bonyolultság benne a körömpörkölt mártás. De ha ügyesek vagyunk, fél évre elegendő adagot lehet készíteni kiporciózva, lefagyasztva.

Kezdjük is a bonyolult részével, a mártással!
Egészen egyszerű az eleje: vettem a hentesnél 2 kiló körmöt, persze megkértem, hogy aprítsa össze kis darabokra. Itthon aztán készítettem egy pörkölt alapot 2 apróra vágott vöröshagymából, 1 kockára vágott paradicsomból és 1 paprikából, sóztam és borsoztam. Ment bele pirospaprika, kevés majoranna és őrölt kömény is, majd mentek bele a körmök és felöntöttem annyi vízzel, ami ellepte. Az egész pöri kb 3 órán át főtt alacsony lángon. A lényeg, hogy teljesen leomoljon a sok finomság a csontról.
Aztán hagytam langyosra hűlni, majd nekiestem "10 körömmel". Lényeg, hogy minden finomságot lekapirgáltam a csontokról és összegyűjtöttem egy tálba. A köröm alatt főlő szaftot pedig leszűrtem, mivel a főlés során elég sok csontszilánk is lejön az apróra vágott körmökről.
Az átszűrt szaftot és a sok leszedett cuppogós finomságot egy botmixerrel teljesen krémesre daráltam, néha hozzáöntöttem 1-1 evőkanál vizet, ha már nagyon kezdett besűrűsödni.
A mártás akkor jó, ha már teljesen selymes és sima lesz, nincsenek benne darabkák.
(ez azért is jó, mert ha olyan embernek kínálod, aki amúgy undorodik az ilyen típusú ételektől, akkor észre sem veszi, hogy ez körömből van, csak azt érzi, hogy valami istentelen finom mártást kapott a husi mellé.)

2 kiló körömből nekem kb 5-6 adagnyi mártás szokott kijönni. Még folyós állapotában szétosztom, 1 részt meghagyok a vacsorához, a maradék 4-5-öt külön-külön tálkákba teszem, lezárom és be a fagyasztóba.

Ezután jön a könnyebbik része: a sertésszűzérme.
Én kettőnknek + a két gyereknek szoktam 2 közepes csík sertésszűzpecsenyét venni. Szépen lehántom róla a zsíros részeket és a rajtamaradt hártyákat, majd kb 3 ujjnyi vastag érmékre szeletelem.
Aztán előveszek annyi csík bacont, ahány szűzérme van a tálon és elkezdem mindegyik szűzérmét egyenként betekerni, majd négyesével-ötösével felhúzom őket bambuszpálcikára.
Nagyon kevés olivaolajon, közepes lángon szép pirosra sütöm.

Röszti:
600 gramm megpucolt krumplit le kell reszelni nagylukú reszelőn, majd hozzáadok 1 púpozott evőkanál lisztet, 1 teljes tojást és 10 dkg lereszelt trappista sajtot. Sózom, borsozom, alaposan összekeverem. Lehet beletenni csilipaprikát is, aki szereti az erőset!
Egy serpenyőben 50 gramm vajat melegítek és kb tenyérnyi rösztipalacsintákat sütök benne.
Ez kb a fele krumplis alapanyagra elég, másik 50 gramm vajon megsütöm a rösztipalacsinták másik felét:-)


Tálaláskor először a tányérra öntöm a körömpörkölt mártást, erre rakom a sertésszűzérméket, amiknek a tetejére apróra vágott gyöngyhagymát halmozok. A rösztit melléjük fektetem és már ehetünk is!


Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...