2012. február 15.

Pácolt mozzarella a szombati reggelihez

Mostanában egyre több helyen olvasok a különböző pácolt sajtokról (mozzarella,camambert), úgyhogy gondoltam egyet és készítettem én is.
Mivel érdemes 2-3 napot érlelni,  így azt találtam ki, hogy ma megcsinálok egy nagy adagot és szombaton már  ehetünk is belőle reggelire. Az addigra már finom, fűszeres mozzarellát olívaolajon megpirított kenyérre fogom tálalni, a kenyérre először erdei sonkát teszek, majd 1-2 szelet pácolt mozzarellát, a  tetejére paradicsomot és az egészet feldobom 1-1 buggyantott fürjtojással. (a Sparban árulták, és mivel igen ritka kincs errefelé, gyorsan vettem is 1 dobozzal.


Szóval a neten elolvastam egy csomó érlelési/pácolási receptet és én ezt választottam:
Hozzávalók
2 szép mozzarellagombóc (nyilván a legjobb az eredeti, bivalytejből készült lenne, de ez most szarvasi)
1 citrom hámozóval  vékonyan lehúzott héja (vigyázva, hogy a citrom keserű fehér része ne legyen rajta)
pár apróbb levél bazsalikom
2 szál rozmaring

bors
6 gerezd fokhagyma
metélőhagyma
olívaolaj

Először is leszedtem az ablakban díszelgő fűszernövénykéimről apró bazsalikomleveleket és 2 szál rozmaringot, amit kb 3 centis darabokra vágtam. Aztán vékony szeletekre vágtam a mozzarellákat. A fokhagymát megpucoltam és nagyon apróra vágtam. A citromot kefével lesikáltam (muszáj sikálni, mert mindenféle mérgező vegyi anyagokkal fújják le még leszedés után, hogy megtartsa az állagát és a színét a hosszú úton, amíg a fogyasztó kezébe kerül) és hámozóval vékonyan meghámoztam.
Végül elővettem egy műanyag edénykét és elkezdtem rétegezni: 1 sor mozzarella, amit sóztam, borsoztam, ráraktam pár bazsalikomlevelet, 2 kis darabka rozmaringot, fokhagymát, 2 szelet citromhéjat, aztán annyi olívaolajat öntöttem rá, ami elfedte a réteget. Ezt a rétegezést addig folytattam, amíg el nem fogytak az alapanyagok, majd az egészet lezártam és betettem a hűtőbe.
Szombaton, a kóstolás után azt is megírom, milyen volt:-)

És hogy mi is az a buggyantott tojás és hogyan kell csinálni?
Rendkívül egészséges, ugyanolyan, mint a lágytojás, de mégis különlegesebb formában. Nem kell zsiradék hozzá, így nagyon jó kis fogyókúrás étel. (Posírozott tojásként és bevert tojásként is ismert)
Veszek egy lábost, amit háromnegyedig engedek vízzel (kb 2 liter). Ehhez adok 2 evőkanál ecetet és 1 nagy csipet sót. Amikor a víz forr, a tojásokat egyenként feltöröm és külön-külön kis poharakba teszem. És most jön a trükk: egy evőkanállal a bal kezemben elkezdem keverni a vizet körbe-körbe, közben a jobb kezemmel beleöntöm a tojást a vízbe. Nagyon közelről kell beleengedni, szinte érjen a pohár a vízhez, de csak szinte:-). A víz kavargása azért kell, hogy a tojás fehérje ne kezdjen el "szálasodni", lebegni a tojásgombóc után, hanem egy nagy gombóccá álljon össze az egész. Kb 3 és fél - 4 percig kell főzni, ezalatt a fehérje megkeményedik, de a sárgája folyós marad.

Igazán különleges finomság!

És a végeredmény:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...