2014. május 30.

Hagymás-baconos sült tarja, sörben sütve

 Igen bonyolult receptet hozok ám (mert most éppen olyan naaagyon sok időm van). Szóval gyorsan elkészül, legalábbis ami az összeállítást illeti. Utána a sütő meg elvan magában, a husikákkal, csak győzzük kivárni.
Szóval ez is kipróbálós, amolyan "kellmégegytepsivel" ízű finomság, és újkrumplival egyenesen fenomenális. Egy próba?

Hozzávalók 4 személyre:
8-10 szelet tarja, ujjnyi vastagra vágva
1 fej vöröshagyma
2 fej lilahagyma
4 gerezd zúzott fokhagyma
15 dkg baconszalonna, apró kockákra vágva

bors
rozmaring
1 dl barnasör

A tarja szeleteket sóztam, borsoztam, a zúzott fokhagymával bedörzsöltem,rozmaringgal meghintettem. (érdemes már előző este befűszerezni és másnap kisütni)
Majd a szeleteket egy tepsi aljára fektettem, ráhalmoztam a karikára vágott hagymákat és a baconkockát. Nyakon öntöttem a sörrel és letakartam alufóliával.
180 fokos sütőben kb 1 órát sült, majd az alufóliát levéve kb 15 percet még pirult.
Az újburgonyát hideg víz alatt alaposan lemostam (de nem pucoltam meg!), félbe, negyedbe vágtam és egy jénaiba tettem. Kevés olivaolajjal meglocsoltam, sóztam és rozmaringot is szórtam hozzá, két kicsi kezemmel alaposan összetúrtam és ment be a sütőbe a tarja mellé (konkrétan alá) és addig sütöttem, amíg szép aranybarnára nem sült.
Itt a mese vége, fussunk ki a konyhába elkészíteni :-)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, itt olvadozom a gép előtt... :-P Marka, van valami jó ötleted libaszárnytő elkészítésére? Kaptam egy nagy adagot és kellene kezdeni vele valamit.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...