2014. május 18.

Almás-epres smoothie

Bizony, ismét smoothie, mert a smoothie-őrületem határtalan :-) Már megfertőztem az egész családot is, reggel készítek 1 liternyit, majd négyfelé osztom és így indul a család napja. A gyerekeknek tápláló és vitamindús indítás, nekünk, felnőtteknek meg szuper ébresztő :-)
És, mivel reggel 6-kor isszuk, tökéletesen elég a tízóraiig.

Jaaaa, és a legújabb őrületem, a chia-mag. "A chia egy ehető mag, mely a Salvia hispanica sivatagi növény termése, ami Mexikóban és Délkelet-Amerikában őshonos. A chia magot már az aztékok is felhasználták, ma pedig az amerikaiak körében is igen népszerű, pedig eleinte állateledelként forgalmazták. Azonban több kutatás is rávilágított arra, hogy gyógyító tulajdonságai igen erősek.A chia mag gyógyító tulajdonságai leginkább magas omega-3 zsírsavtartalmának és kiegyensúlyozott omega-3-omega-6 zsírsav aránya. A chia mag ráadásul különösen gazdag alfa-linolénsavban, ami nagyszerűen támogatja a szív- és érrendszert." /www.chia-mag.hu/

Hozzávalók kb 3 dl-hez:
1 alma
5-6 szem eper
fél banán
2 dl görög joghurt
1 evőkanál kalciton (szezámpelyhes zabkorpa)
1 teáskanál chia mag

Az almát megmostam, kivágtam a magházat és apró kockákra vágtam. Fél banánt és az epreket is összeaprítottam, amjd a turmixedénybe tettem. Erre jött a kalciton és a chia mag, végül a joghurt. 1 percen át botmixeltem, majd pohárba töltve megittam.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon hasonlót ittunk mi is a tegnap, csak banán nem került bele és egy kis kókusszal ízesítettem. Nagyon finom volt. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...