2013. június 12.

Búzasörös spárgatempura

Ezt a receptet a Stahl Magazinban találtam és első pillantásra megtetszett. Ráadásul pont most vettünk pár doboz búzasört, ami behűtve várt a kánikulára, így viszont az egyik a tempurában végezte.
Annyira gyorsan elkészíthető és laktató is, hogy vacsora helyett, esti sörözéshez, vagy csak úgy, ropogtatnivalóként is fantasztikus.
Az ilyen tempurák lényege a hanyagság, egyáltalán nem kell mindent kikeverni, sőt. Még jót is tesz a ropogós buroknak, ha maradnak benne csomók, attól a sütés után még ropogósabb darabok is lesznek a spárgán. A szezámmag pedig egyszerűen csak jól áll a zöldspárgának.
Én mártogatóst is készítettem hozzá, jó sok újhagymával. Hmmm, még most is csorog a nyálam, ha eszembe jut ez a finomság!

Hozzávalók:
500 gramm vékonyabb zöldspárga
10 dkg finomliszt
5 dkg étkezési keményítő
2 evőkanál szezámmag
1/4 teáskanál sütőpor
1/4 teáskanál só
2 és fél dl hideg búzasör
olaj a sütéshez

a mártogatóshoz:
6 evőkanál majonéz
3 evőkanál tejföl
3 szár újhagyma karikára vágva

bors

Először elkészítettem a mártogatóst, azaz a majonézt a tejföllel és a karikára vágott újhagymával elkevertem, majd sóztam, borsoztam és jól elkavartam. Végül kóstoltam, még kicsit sóztam és már kész is volt. Fogyasztásig hűtőbe tettem. (a tejföl-majonéz arányon mindenki saját ízlése szerint változtathat)

A spárgákat alaposan megmostam, a végeiket letörtem (a fás részek hajlításra letörnek), majd kitettem egy papírtörlőre, hogy megszáradjanak.
Eközben gyorsan összedobtam a híg tésztát: a lisztet, a keményítőt, a sütőport, a szezámmagot és a sót összekevertem, majd laza mozdulatokkal elkavartam a sörrel. Ha túlkeverjük, nem lesz roppanós a bunda, szóval csak lazán :-)
Aztán egy széles serpenyőbe kb 2 centi magasan olajat öntöttem, felhevítettem és a tésztában megmártott spárgákat beletettem. Egyszerre csak 5-6 spárgát sütöttem, hogy kényelmesen tudjanak sülögetni. Egy-egy adag kb 1-másfél perc alatt készült el.
Tálaláskor középre tettem a mártogatóst, így mindenki kedvére tunkolhatta a ropogós finomságot!



2 megjegyzés:

  1. Nekem már múlt pénteken azt mondta a "spárgásom", hogy vége, ennyi volt ... imádom egyéb iránt ezt a fajta bundát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem még holnapra lehívott, hogy hoz egy adagot, de kb az lesz az uccsó :-( mondjuk fagyasztottam 5 adagot, úgyhogy még élvezkedek párszor :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...