2012. augusztus 24.

Sült galamb majonézes krumplisalátával

Galambot életemben először kb 8 éve ettem, amikor is Férjuram hazavitt a szüleihez és ott anyósom készített galamblevest. Addig fenntartásaim voltak az étellel kapcsolatban, folyton a Blahán lévő kakis lábú, mocskos galambok jutottak róla eszembe, de ez a leves fenomenális volt! Aztán meg is néztem a kis házi szárnyasokat és megállapította,, hogy ezek bizony nem pösti galambok, hanem szép, tiszta (és jó kövér) vidéki házigalambok.
Ekkor teljesen megnyugodtam és el is döntöttem: a leves felkerül a kedvencek közé.
Innentől a galambok és köztem örök szerelem alakult ki. Legalábbis a gasztronómiai részét illetően (a karmokkal,csőrrel rendelkező egyedeket még mindig utálom!)

Legutóbbi hazalátogatásunkkor kikönyörögtem 2 szép tubicát drága Anyósomtól, aki adott is megpucolt, félbevágott, frissen mélyhűtötteket: legnagyobb örömömre. hiszen, mikor láttam, hogy még nincsenek apró darabkákra szedve, el is határoztam, hogy valami különlegeset készítek, nem levesben végzik.
Pár hete már volt szerencsém a rántott galambhoz,ami szintén isteni, de most sült husira fájt a fogam.

Így összekötöttem a kellemeset a még kellemesebbel: készítettem galamblevest is, majd a még csak félig átpárolódott galambokat kivettem a levesalapból és sütőben végezték be sorsukat.

Hozzávalók:
2 szép galamb
3 csík zsírszalonna


A krumplisalátához:
1 kg héjában főtt és megpucolt krumpli
3 dl tejföl
6 evőkanál majonéz
2 lilahagyma
só, bors
ecet
pár csepp citrom
1 teáskanál mustár

A galambokat átmostam, majd a "Galambleves" bejegyzésemnél részletezett módon előpároltam.
Majd a félig megpuhult galambokat egy tepsibe tettem, a tetejüket megszórtam apróra vágott zsírszalonna-kockákkal és 200 fokos sütőbe toltam. Ahogy a zsírszalonna kezdte kiengedni a zsírját, folyamatosan locsolgattam a galambokat az alattuk összegyűlő zsírral/lével.
Kb 1 óra alatt ropogós pirosra sültek.




Köretnek majonézes krumplisalátát készítettem: 1 kg krumplit megfőztem, majd megpucoltam és félujjnyi karikákra vágtam. Egy mély tálba tettem 2 megpucolt és karikára vágott lilahagyma kíséretében és egy kis edényben 3 deci vízhez ízlés szerint ecetet, cukrot és sót tettem. Elkevertem és a krumplikarikákat nyakon öntöttem vele. Én már előző este elkészítettem, így az ecetes lé alaposan átjárta a krumplit. De az is elég, ha 2-3 órát áll a lében tálalás előtt.
Másnap egy tálkában 3 deci tejfölhöz kb 5-6 evőkanál majonézt adtam, csepegtettem pár csepp citromlevet, hozzátettem 1 teáskanál mustárt, sót és borsot, majd alaposan kikevertem. Az ecetes lét a krumpliról leöntöttem és a majonézes mártással kevertem össze finoman, hogy a krumplikarikák ne törjenek össze.


Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...