2016. október 4.

Csokis-mentás brownie

Aki ismer, tudja, hogy a legnagyobb kedvencem az After Eight. Egyszerűen megőrülök a mentás
édességekért, főleg, ha az a menta étcsokoládéval párosul.
Amikor megláttam ezt a sütit az idei Segítsüti oldalán, tudtam, hogy ezt muszáj megsütnöm. Cseppet sem csalódtam, pont olyan, mint egy brownie: lágy és krémes, ugyanakkor az enyhe menta íz felidézi bennem a kedvenc édességet. Egyszóval azt hiszem megtaláltam a számomra tökéletes süteményt.

Hozzávalók:
200 gramm étcsokoládé
200 gramm vaj
3 közepes tojás
250 gramm cukor
125 gramm liszt
1/2 csapott kávéskanál sütőpor (ezt azért tettem bele, hogy kicsit könnyítsek a töménységen)
csipet só
30 csepp borsmenta olaj

díszítéshez 1/2 tábla fehér csokoládé

Az étcsokoládét a vajjal, vízgőz felett megolvasztottam, majd belecsepegtettem a borsmenta olajat és alaposan elkevertem.
A tojásokat a cukorral habosra vertem a robotgép segítségével, majd hozzáadtam a langyos vajas csokit és ezt is jól elkevertem. Majd kanalanként adagoltam hozzá a sütőporral és sóval elkevert lisztet és addig kevertem, amíg szép egynemű nem lett az egész massza.
Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam (nekem 25x30 cm-es volt itthon) és 30 percig sütöttem.
Amikor kivettem a sütőből, hagytam kicsit hűlni, majd egy kis tálkában megolvasztotam a fehércsokoládét, amit olvadt állapotban egy kis uzsonnás zacskó aljába kanalaztam, az egyik sarkán pici lukat vágtam és ebből kinyomva díszítettem az isteni brownie-t.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...