2012. május 30.

Marcipános eperlekvár

Gasztrobloggerek felbujtására megalakuló Befőzős kis csoportunk újabb eszméletlen lekvárt költött: marcipános eperlekvár. Már a neve is izgató, főleg annak, aki imádja az édeset!
Terveztem én még télen, hogy majd tavasszal lesz eperlekvár, meg cseresznyelekvár, de hogy ilyen szenvedélyes ételeket készítek, azt soha, de soha nem gondoltam volna! Egy új dimenzió tárult ki előttem, a gyümölcsök ilyenfajta felhasználásán még legmerészebb és legtitkosabb álmaimban sem révedeztem el, de a Befőzős csoportnak köszönhetően most kitárultak a kapuk, új értelmet nyert a lekvár kifejezés és én szárnyalok!!!

Újabb szárnyalásom eredménye ez a marcipános csoda, amihez kell:
1 kg finom magyar eper
fél kg cukor
1 csomag 2:1 Dzsemfix extra
120 gramm 1:1-es marcipán (de a sima bolti marcipánmassza is tökéletes)

A megpucolt és alaposan megmosott, majd félbevágott epret a cukorral és a dzsemfixszel egy lábasba öntöm és felforralom, majd forrástól számított 2-3 percig tovább főzöm. Ha lezártam alatta a gázt, hozzáöntöm a lereszelt marcipánt és alaposan összekeverem.
A forró lekvárt az üvegekbe töltöm, majd a kupakot rácsavarva azonnal fejre állítom és kb 5 percig így is hagyom. Majd visszafordítva beteszem az akkor már kihűlőben lévő sütőbe és egész éjjel hagyom ott kihűlni a lekvárokat.

(A befőttesüvegeket még a befőzés előtt alaposan elmostam Domestos-os vízben és meleg (kb 120 fokos) sütőben kb 20 percig csírátlanítottam fedővel együtt úgy, hogy egy tálcára állítottam az üvegeket szájával felfelé és mellé tettem a tálcára a fedőkkel együtt.)

Ebből a mennyiségből 3 db 370 ml-es és egy 220 ml-es üveg lett tele.

1 megjegyzés:

  1. Gratulálok hozzá! Annyira megfogott, hogy el is készítettem, már hűlnek a sütőben.:) Eszméletlen finom, köszönöm a receptet.:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...